به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، نشست شورای شهر رشت با مجمع نمایندگان گیلان امروز پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ با حضور سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری نمایندگان مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس، حسن محمدیاری نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس، پرویز محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس، احمد دنیا مالی نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس، ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر و رحیم شوقی شهردار در محل شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

تکمیل ظرفیت تصفیه شیرابه پسماند سراوان با کمک وزارت کشور

شهردار رشت در نشست مذکور با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای افزایش ظرفیت تصفیه خانه شیرابه پسماند لندفیل سراوان اظهار کرد: با رایزنی های انجام شده با وزارت کشور در تلاش هستیم تا با تامین اعتبار از منابع ملی یا منابع شهرداری بتوانیم ظرفیت تصفیه شیرابه پسماند لندفیل سراوان که خروجی آن به تلاب انزلی می ریزد، را به نقطه نظر مشخصی برسانیم.

تکمیل پروژه تعریض پل پستک طبق زمانبندی مقرر

رحیم شوقی به پیشرفت فیزیکی تکمیل پروژه تعریض پل پستک طی زمانبندی مقرر اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا پایان دهه فجر امسال پروژه تعریض پل پستک را به روی مردم بازگشایی کنیم ضمن اینکه موانع اجرای پروژه ورودی شهر رفع شده و در تلاش هستیم تا این پروژه را در ایام نوروز به بهرداری برسانیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی جزو فعالیت های شهرداری رشت محسوب می شود، تصریح کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در تمام مناسبت ها در برنامه کاری شهرداری قرار دارد.

سهم ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت از محل تخلفات راهنمایی و رانندگی

شهردار رشت در ادامه خواستار واریز وجوه مفاد قانونی بودجه کل کشور به شهرداری ها شد و گفت: طبق ماده ۲۳ قانون، وجوه تخلفات راهنمایی و رانندگی به حساب متمرکز وزارت کشور در خزانه داری کل واریز می شود و پانزدهم هر ماه این مبالغ باید به حساب شهرداری ها واریز شود.

شوقی با اشاره به برآورد سهم ۹۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت از محل تخلفات راهنمایی و رانندگی، بیان کرد: خرداد ماه سال جاری مبلغ ۴ میلیارد تومان آخرین وصولی شهرداری رشت از محل تخلفات راهنمایی و رانندگی بود و انتظار داریم این حق قانونی و مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرایی شود.

وی، موضوع ۱۲ در هزار گمرکی ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده را از مطالبات شهرداری ها عنوان کرد و یادآور شد: معادل ۱۲ در هزار ارزش گمرکی کالای وارداتی به حساب متمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود.

شهردار رشت با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ۱۲ در هزار گمرکی مالیات بر ارزش افزوده سهم این شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۱ است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تنها مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان به حساب شهرداری رشت واریز شده است.

شوقی به ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده کالای نفتی و دخانیات اشاره کرد و افزود: طی ۹ ماهه سال جاری باید مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل وجوه مذکور به حساب شهرداری رشت واریز می شد و تنها یک سوم این مبلغ حدود ۲۰ میلیارد تومان در اردیبهشت و مرداد ماه امسال به حساب شهرداری واریز شده است.

وی با اشاره به ماده ۳۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده از محل عوارض حمل و نقل برون شهری به شهرداری ها، اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنونی هیچ واریزی از محل عوارض مذکور به حساب شهرداری نداشتیم در صورتی که تمام موارد مذکور از تبصره های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ محسوب می شود و سهم واریزی وزارت کشور مشخص بوده و سهم شهرداری رشت نیز مشخص است.

پربیننده‌ ترین ها