کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روز جمعه در سفری غیرمنتظره به گیلان، با حضور در منزل بهمن صالح نیا پدر فوتبال گیلان، غفور جهانی ملی پوش اسبق و بازیکن اسطوره‌ای باشگاه ملوان و امید هرندی دروازه بان اسبق تیم ملی از آنها تجلیل کرد؛ این حرکت به خودی خود زیبا و قابل تقدیر است اما وقتی می‌بینیم این اقدام در یک سفر غیررسمی و دقیقاً یک روز قبل از انتخابات پرحاشیه هیئت فوتبال گیلان صورت گرفته است، شائبه‌هایی را به وجود آورد، شائبه هایی از جنس حمایت از یک کاندیدای خاص !

انتخابات پرحاشیه هیئت فوتبال گیلان اگرچه امروز شنبه ۲۵ فروردین ماه با پیروزی قاطع قربانعلی الماسخاله به پایان رسید اما ابهامات فراوان آن همچنان بدون پاسخ مانده است.

هنوز این ابهامات برای اهالی فوتبال هضم نشده بود که روز گذشته کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در اقدامی عجیب، خارج از پروتکل های اداری مقامات، بدون اینکه برنامه‌ای رسمی از سوی استاندار گیلان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان، اعلام شود به گیلان آمد و به دیدار پیشکسوتان فوتبال این استان رفت.

اگرچه فی نفسه این صله رحم حرکت ارزشمندی است اما انتخاب زمان نامناسب - در فاصله یک روز مانده به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال گیلان - این حرکت آقای وزیر را دچار شائبه‌هایی کرده است.

وقتی دریابیم وزیر در این سفر هیچ دیداری با مقام‌های رسمی استانی نداشته است یا بازدید از هیچ پروژه ایی در برنامه نبوده است و یا حضور در هیچ جلسه‌ای روی خروجی خبرگزاری‌ها یا پرتابل استانداری گیلان قرار نگرفته است، بر شائبه‌های آن افزوده می‌شود.

سفر غیررسمی یک وزیر به شمال در تعطیلات هم هیچ ایرادی ندارد، حتی صله رحم با پیشکسوتان فوتبال کشور هم همانطور که گفته شد اقدام ارزشمندی بود، اما کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان است، نه رئیس فدراسیون فوتبال؛ بهتر بود به عنوان وزیر پیشکسوتان سایر رشته های ورزشی را نیز مورد تفقد قرار می داد.

این ملاقات های فوتبالی بهانه‌ای شد، تا الماسخاله رئیس هیات فوتبال گیلان که از قضا کاندیدای انتخابات نیز بود، در عکسها کنار وزیر حضور داشته باشد و در استانه انتخابات از آن استفاده ابزاری شود، از همین رو به اهالی فوتبال و رسانه گیلان حق دهید به این سفر به دیده تردید بنگرند و آن را خطای استراتژیک آقای وزیر بنامند.

 

پربیننده‌ ترین ها