با وجود اعلان صریح مدیران سازمان راهداری و شرکت نفت گیلان، مبنی بر نداشتن مجوزهای لازم برای بهره برداری و خطرساز بودن ورودی مجتمع خدماتی رفاهی فردوس؛ در صفحه رسمی این مجتمع در فضای مجازی صراحتا اعلام شده است هفته آینده افتتاح خواهد شد، مجتمعی که می تواند در سایه عدم رعایت و اجرای ضوابط فنی، یکی از خطرناک ترین نقاط حادثه خیز استان گیلان لقب بگیرد.

به گزارش خط اول، مجتمع خدماتی رفاهی فردوس با امکاناتی چون جایگاه سخت و سوپرمارکت و سایر امکانات خدماتی رفاهی، مدتی است در جاده ضیابر به پیربازار گیلان ساخته شده و آماده افتتاح می باشد ولی در ورودی این مجتمع یک نهر آب وجود دارد که حفاظت شده نیست و امکان سقوط خودروها و افراد ناآشنا به جاده و مسافران، در این نهر وجود دارد. نکته مهم این است که متاسفانه ورودی مجتمع نیز بدون توجه به استانداردها دارای نور کافی نیست، هیچ تابلوی راهنمایی و رانندگی برای احتیاط یا سرعتگیر جهت کاهش سرعت خودروها احداث نشده و فقط یک تابلو در رمپ ورودی وجود دارد که به جای تسهیل در رانندگی، باعث ترمز ناگهانی و تصادف خودروها می شود، مشخص نیست با این شرایط این مجتمع چگونه توانسته تابلوی ورودی خود را نصب کند و چنین نقطه تصادف خیزی را ایجاد نماید.

وروری اول و خروجی آخر مجتمع بدون رعایت ضوابط فنی به پلهای جاده اصلی خیلی نزدیک است و خطر تصادف برای خودروهای عبوری وجود دارد. مشاهدات خبرنگار ما می گوید؛ پلهای ورودی مجتمع به هیچ وجه حفاظت شده نیست و نرده ها و علایم استاندارد وجود ندارد. با توجه به اینکه این جاده یکی از محورهای پرتردد استان گیلان است، مشخص نیست چه کسی مسئولیت تصادف احتمالی و به خطر افتادن جان هموطنان عزیز را برعهده میگیرد.

از همین رو با مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان تماس گرفتیم که آیا مجوزی برای افتتاح این جایگاه با شرایط خطرناک فعلی داده اند یا خیر؟

مجتبی شکوری به خبرنگار خط اول گفت: این جایگاه هنوز مجوز شاخص ها را اخذ نکرده است و به همین منظور هنوز افتتاح نشده است. وی افزود: برای رمپ ورود و خروج حداقل باید 200 متر کنارگذر احداث شود که متاسفانه هنوز انجام نشده و بعید می دانم راهداری هم مجوزی برای افتتاح با این شرایط داده باشد.

غلامعلی نیکفهم مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان هم ضمن تایید خطرساز بودن این مجتمع خدماتی رفاهی در شرایط فعلی به خبرنگار خط اول می گوید: این مجتمع مجوز احداث گرفته است و مجوز بهره برداری هنوز صادر نشده است؛ پلیس، شرکت نفت و راهداری باید نظر دهند و تا ایمنی حادث نشود افتتاحی در کار نخواهد بود.

اما با همه این شرایط، هفته گذشته در پیج رسمی این مجتمع در فضای مجازی، بدون توجه به شرایط خطرساز آن، صراحتا از افتتاح این مجتمع تا هفته آینده (عید فطر) خبر داده شد.

امید است مدیران ذیربط پیش از آنکه حادثه هولناک جاده ای در این محور رخ دهد، ورود کرده و مانع از افتتاح بدون ضابطه و بدون رعایت استانداردهای لازم این مجتمع و جایگاه سوخت شوند.

پربیننده‌ ترین ها