ارسلان باقری ورزشکار گیلانی اولین مدال جهانی اسنوکر ایران را در رده سنی جوانان کسب کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار خط اول اظهار داشت: رقابت‌های اسنوکر زیر ۱۸ سال قهرمانی جوانان جهان، اوایل شهریور ماه جاری، با حضور اسنوکر بازانی از ۳۶ کشور در بخارست رومانی برگزار شد.

وی افزود: من در دور مقدماتی این رقابت‌ها در گروه ششم قرار داشتم که در نهایت برابر حریفانی از کشورهای عربستان، لتونی و هندوستان به برتری رسیدم و به عنوان سرگروه به مرحله حذفی راه یافتم. در مراحل حذفی هم توانستم حریفانی از ولز و کره‌جنوبی را شکست دهم تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنم، اما در این مرحله با حریف قدرتمندی از کشور لهستان قرار گرفتم و در نهایت مغلوب آنتونی کووالسکی اسنوکر باز جوان و معروف لهستانی شدم تا از صعود به دیدار نهایی باز مانم.

این ورزشکار ۱۸ ساله اضافه کرد: با توجه به صعود به مرحله نیمه‌نهایی و شکست در این مرحله، موفق به کسب مدال برنز شدم تا اولین مدال جهانی ایران در رده سنی جوانان به نام من ثبت شود.

این ورزشکار اهل صومعه سرا می گوید: هشت سال است که این رشته را آغاز کرده ام،  به این رشته علاقه بسیار زیادی دارم و با این رشته زندگی میکنم و تاکنون هم توانستم در همه رده های سنی در کشور قهرمان شوم.

وی میزبانی مسابقات رومانی را خوب ارزیابی کرد و گفت: نحوه برگزاری مسابقات عالی بود، داور ها، میز و سالن همه چیز خوب بود و حرفیان بسیار قوی و آماده بودند و کلا بینظیر بود.

وی دیدار با وزیر ورزش و جوانان را بسیار جذاب دانست و گفت:  برایم خوشحال کننده و آرامش بخش بود و خیلی خوشحالم که این اتفاق بزرگ در شهرم صومعه‌سرا ره داد.

سارنگ بزرگ‌چنانی رییس هیات بولینگ و بیلیارد و بولس استان گیلان هم در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه این هیات طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی در رده‌های سنی پایه انجام داده است، هم اینک شاهد حضور ورزشکاران گیلانی در رده‌های سنی مختلف در تیم‌های ملی هستیم و ارسلان باقری نیز توانست به عنوان اولین ایرانی، مدال جهانی رقابت‌های اسنوکر را در رده سنی جوانان کسب کند.

پربیننده‌ ترین ها