وقتی با 21 سال سن، یک متر و نود و چهار سانتیمتر قد داشته باشی بازیکن حریف که سهل است، توپ و تور نیز از تو می ترسند و مقابلت سر تعظیم فرود می اورند، انگونه که مقابل پوریا حسین پور سر تعظیم فرود آوردند.

به گزارش خط اول ورزشی، بلاشک یکی از مهمترین اتفاقات اخیر ورزش کشور، قهرمانی تیم ملی جوانان والیبال ایران در رقابتهای قهرمانی جهان است، این عنوان در شرایطی بدست آمد که جامعه والیبال بخاطر نتایج ناامیدکننده تیم ملی بزرگسالان در لیگ ملت‌ها سوگوار بود اما درخشش نسل جدید والیبال ایران با قهرمانی تیم جوانان و نایب قهرمانی تیم نوجوانان در جهان نه تنها خانواده بزرگ والیبال، بلکه مردم ایران را شادمان کرد.

تیم ملی جوانان ایران که در مسابقات قهرمانی جهان در بحرین با هشت برد متوالی مقابل تیم های بزرگی چون ایتالیا، آرژانتین، لهستان، بلغارستان و غیره  مقتدرانه روی سکوی قهرمانی ایستاد، ستون های محکمی داشت که نوید یک نسل طلایی در اینده نزدیک می دهند، پدیده هایی که از جای جای ایران عزیز از جمله گیلان سر برون آوردند تا جا پای بزرگان بگذارند.

یکی از این ستون های مستحکم تیم ملی جوانان، دریافت کننده قدرتی تیم ملی، پوریا حسین پور است.

او از جایی آمد که امروز مهدی جلوه و علی رمضانی را به تیم ملی هدیه داده است و در گذشته نیز بزرگانی چون حسین بهرام صفت، احمدرمضانی، یعقوب میزانی، فرید آخوندزاده، مرتضی شیاری، محمود توانایی، یوسف دوبنده، روح الله صالحی نژاد را در عرصه ملی داشت و حتی اگر کمی به دورتر نگاه کنیم در دهه چهل سیاوش فرخی لاهیجانی در ترکیب تیم نایب قهرمان آسیا حضور داشت و در دهه سی نیز اولین کاپیتان گیلانی تیم ملی والیبال عبدالمنعم کمال انزلیچی بود و اکنون نوبت پدید جدید والیبال گیلان پوریا حسین پور است که جا پای بزرگان بگذارد.

پوریای 21 ساله، اهل رودسر است و والیبال را زیر نظر عبدالعلی بنی مهد مربی سازنده شرق گیلانی شروع کرد، ضمن اینکه حضور در یک خانواده ورزشی، بخصوص پدری والیبالیست، مادری دلسوز و خواهری دغدغه مند نقش بسزایی در رشد زندگی حرفه ای وی داشته است، این جوان دهه هشتادی پله های ترقی را در ترکیب تیم سایپا در لیگ برتر طی کرد و به تیم ملی رسید، با نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد و با دانشجویان چهارم جهان شد و امسال با تیم ملی جوانان برای دومین بار قهرمان جهان شد.

این رزومه بین المللی کافی است تا میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، محمدجواد معونی نژاد و دیگر دریافت کننده های قدرتی تیم ملی بزرگسالان بر خود بلرزند و جایگاه ثابت خود را از دست رفته ببینند چراکه هر لحظه امکان دارد بهروز عطایی سرمربی تیم ملی بزرگسالان این سرباز تیم ملی جوانان را به بزرگسالان دعوت کند و جای بزرگان را تنگ نماید.

بخصوص که با معافیت از سربازی - که پاداش کسب عنوان قهرمانی جهان آنهاست - اکنون می توانند به لژیونر شدن نیز فکر کنند تا مسیر پیشرفت را کمی سریع تر از نسل فعلی والیبال ایران بپیمایند. اگرچه اما و اگرهایی برای این پاداش جوانان تیم ملی ایران آورده شد اما طبق قانون تیم‌ها یا نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی جهان یا دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی مشمول معافیت از سربازی خواهند شد و در این ماده قانونی اشاره‌ای به این مسئله که آیا رده سنی جوانان هم مشمول این قانون می‌شد یا خیر نشده است. اما از آنجاکه در سال ۲۰۱۹ که تیم ملی جوانان قهرمان جهان شد مقام معظم رهبری با معافیت بازیکنان این تیم موافقت کردند بعید است این دوره کمیسیون ویژه مخالفتی با این موضوع داشته باشد.

در هر صورت پدیده بی بدلیل این روزهای والیبال ایران در سرویس، حمله و دریافت، بازی های درخشانی را در منامه بحرین از خود به نمایش گذاشت تا نشان دهد هر چه بیشتر میدان ببیند با تجربه تر می‌شود، به گفته اکثر کارشناسان والیبال در صورت ادامه همین روند پوریا حسین پور می‌تواند به یکی از بزرگان والیبال جهان تبدیل شود و تا سالهای سال در پست دریافت کننده قدرتی برای تیم ملی والیبال ایران به میدان برود.

ویژگی های منحصر به فرد پوریا، فیزیک مناسب، پرش های فوق العاده و البته دقت خاصی که در اسپک زدن به خرج می‌دهد باعث شده که او به یک بازیکن طراز اول تبدیل شود. در واقع پوریا یک پکیج کامل از یک دریافت کننده قدرتی است.

ناگفته نمایند پوریا حسین پور و امثال وی محصول کار گروهی و پشتکار فراوان هیات والیبال گیلان است که این روزها ششمین سال حضور دکتر محسن خاکزاد را در راس سکانداری خود می بیند، سالهای زیادی که باعث شد پدیده های زیادی از جمله پوریا حسین پور را به والیبال ایران تقدیم کند.

پربیننده‌ ترین ها