آریامن قویدل، علی اصغر کاظمی و ابراهیم دلسوزی، رییس کمیته داوران هیات کاراته استان، سه داور گیلانی هستند که نامشان از لیست داوران فدراسیون جهانی کاراته حذف شده است.

به گزارش خط اول ورزشی، فدراسیون جهانی کاراته (WKF) اسامی 34 داور بین المللی کاراته ایران از جمله سه داور گیلانی را از سایت رسمی خود حذف کرد.

قویدل، کاظمی، دلسوزی به همراه علیرضا نوروزی چهار داوری بودند که بعد از مدت ها تلاش و پشتکار خودشان و البته رایزنی هیات کاراته استان در دوره گذشته، موفق به کسب درجه جهانی از WKF شده بودند اما با سهل انگاری و عدم حضور در مسابقات رسمی و کاراته وان در سطح بین المللی، امروز از لیست داوران فدراسیون جهانی کاراته کنار گذاشته شدند و فقط در حال حاضر نام علیرضا نوروزی بعنوان داور جهانی در لیست جدید باقی مانده است که دلیل این ماندگاری حضور مستمر و قضاوت در مسابقات کاراته در سطح بین المللی می باشد. 

داوران کاراته کشورمان سال ها در میادین ورزشی وقت گذاشته و هزینه های گزافی متحمل شده اند، تا بین المللی شوند اما سرپرست کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان تنها در یک واکنش غیررسمی می گوید: "در تلاش هستیم با رایزنی با فدراسیون جهانی کاراته و شورای داوران مشکل پیش آمده را حل کنیم."

این درحالی است که WKF پیش از پایان سال میلادی با به رنگ قرمز در آوردن نام داوران در لیست، خطر حذف آنها را گوشزد کرده بود و اکنون که پس از بی توجهی، اسامی در ابتدای سال جدید میلادی حذف شده اند، عملا کاری نمی توان انجام داد جز اینکه این داوران مجدد در دوره های مختلف آموزشی حضور یابند و نمره قبولی را کسب نمایند.

البته وحید مومنی سرپرست کمیته داوران فدراسیون کاراته ایران خود از دلیل حذف آگاه است، چون در ادامه این گفتگو اظهار داشت: متاسفانه طبق قانون جدید، داوران جهانی باید حداقل در یک رویداد لیگ جهانی در سال ۲۰۲۳ حضور می یافتند که به دلیل عدم قضاوت نام اکثر داوران از لیست خارج شده است.

گفتنی است ابراهیم دلسوزی، آریامن قویدل و علی اصغر کاظمی فوریه 2022 ( بهمن 1400) با شرکت در کلینیک جهانی داوری کاراته در امارات و کسب نمره قبولی در آزمون نهایی موفق به اخذ درجه جهانی داوری شده بودند و همان زمان در نخستین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۲۲ فجیره امارات به قضاوت پرداختند.

پربیننده‌ ترین ها