امده بودیم باز شدن پای تماشاگران به ورزشگاه ها را بعد از سه سال به فال نیک بگیریم که قیمت یک میلیون تومانی بلیط، مو بر تنمان سیخ کرد، یعنی فوتبال هم از ان " از ما بهتران شد؟ " دیگر دلمان به چه خوش باشد؟

بیش از سه سال است که به بهانه های مختلف درب ورزشگاه ها را به روی مردم بسته اید، دیگر بس است.

قبول داریم که کرونا شرایط سختی را حکمفرما کرد، ولی حدود یک سال است که این اپیدمی عجیب هم رخت بر بسته و استادیوم های ورزشی در سرتاسر جهان شاهد حضور لب به لب تماشاگران شده است، ولی در ایران هنوز این اتفاق نیفتاده و همچنان به بهانه های مسخره ایی چون از کار افتادن سامانه بلیط فروشی یا الودگی هوا درب ورزشگاه ها به روی مردم بسته است.

کیست که نداند الزام فیفا به حضور زنان در ورزشگاه ها شما را ترسانده و ماسک را از صورت بر نمی دارید تا فیفا قانع شود کرونا هنوز در ایران هست؛ وقتی حنای کرونا دیگر رنگ نداشت، باز هم ماسک زدید تا آلودگی هوا را بهانه کنید، اما کیست که نداند رخدادهای امنیتی ماه های اخیر در کشور بعد از مرگ مهسا امینی، مانع از برگزاری رویدادهای ورزشی با حضور تماشاگران شده است؛ خواهشا کمی با مردم صادق باشید و خود و دیگران را ابله فرض نکنید.

در حالیکه زنان کره‌ای، ژاپنی، سوری، لبنانی و … در استادیوم های ایران حاضر شدند اما دختران خودمان حق ورود به ورزشگاه ها را نداشته اند؛ دختر آبی کشته شد، دختران دیگر بازداشت شدند، به سر و صورت زنان در مشهد (پیش از بازی تیم ملی مقابل لبنان) اسپری فلفل زدند؛ تا کی می خواهید به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کنید؟

فوتبال بدون تماشاگر نه برای من و نه برای شما لذتی ندارد، برای فوتبالیست هم لذتی ندارد، اصلا فوتبال هست و تماشاگرانش، وگرنه می شود دویدن 22 نفر دنبال یک توپ !

متاسفانه به برگزاری بازی های بدون تماشاگر عادت کرده اید تا مبادا حاشیه ای ایجاد شود و تنها چیزی که برایتان مهم نیست، مردم هستند. مردم این فوتبال را نمی خواهند و بی صبرانه منتظر اتمام لیگ بیست و دوم هستند.

نکته جالب اینجاست الان که دیگر نه کرونا هست و نه الودگی هوا، گشتند و گشتند و بهانه ای پیدا کردند به نام عدالت؛ یعنی چون دور رفت بدون تماشاگر بود اگر دور برگشت اجازه ورود تماشاگر دهیم اجحاف در حق میزبانان دور رفت می شود و ممکن است انها مدعی شوند اگر تماشاگرانشان حضور می داشتند بازیکنانشان با انگیزه ای مضاغف بازی می کردند و نتیجه ای دیگر رقم می خورد.

اما باشگاه ها بخصوص باشگاه ملوان جواب دندان شکنی به انها داد و گفت نه تنها اماده میزبانی از تماشاگرانش هست بلکه گفت خواهان ورود دختران به ورزشگاه نیز می باشد؛ اما مگر از رو می روند این جماعت کوته بین.

اینبار برای اینکه به مطامع خود در برگزاری بازی بدون تماشاگر برسند در حرکتی عجیب ورود اندکی از تماشاگران را مجاز دانسته ولی بلیط را برای همان اندک تماشاگران - در شرایط اسفناک اقتصادی امروز کشور - حدود یک میلیون تومان در نظر گرفتند تا کسی را یارای خریداری ان نباشد.

در چنين شرايطي، به نظر مي‌رسد اين ليگ بدون تماشاگر را که تنها، عامل هدررفت بيت المال و برگزاري آن اقدامي‌ از روي رفع تکليف است که نه مربيان و بازيکنان تيمها از آن رضايت دارند و نه طرفداران فوتبال مثل گذشته آن را دنبال مي‌کنند، يا بايد آن را تعطيل کرد، يا اينکه اجازه ورود بدون محدوديت تماشاگران اعم از زنان و مردان را به ورزشگاهها صادر کرد تا ليگ برتر از شکل کسالت آور فعلي خارج شود.

پربیننده‌ ترین ها