شادی پریدر قهرمان اسبق و نایب رییس فدراسیون شطرنج، خود برای رییس شدن حسن تامینی نماینده ادوار رشت، در فدراسیون شطرنج تلاش وافر کرد و وقتی دید تامینی، بعد از کسب کرسی ریاست، قهرمانان گیلانی را در مناصب حساس فدراسیون می گمارد، بنای ناسازگاری گذاشت و اینقدر چوب لای چرخ تامینی گذاشت که اخر مجبور به استعفایش کرد.

در حالیکه همگان منتظر اعلان پیروزی از سوی شادی پریدر بودند، ناگهان امروز خبر خودکشی وی رسانه ای شد.

البته تامینی وقتی در ماه های اخیر، در مقابل اتهامات مالی نایب رییس خود قرار گرفت، یکبار در بهمن سال گذشته استعفای غیر رسمی داده بود، ولی ماند و ادامه داد تا اینکه هفته گذشته (12 خرداد ) دقیقا بعد از دو سال، بالاخره استعفای واقعی خود را داد و رفت.

پریدر هم که در مسیر مبارزه با رییسش، مدعی است هم از رییس هیات کرمان کتک خورد و گوشی اش شکست و هم لب تاپ و وسایلش در فدراسیون به سرقت رفت؛ امروز - 31 خرداد - بعد از اینکه شهرام عظیمی سرپرست جدید فدراسیون وی را از نایب رییسی برکنار کرد، بلافاصله به خانه رفت و بعد از مصرف قرص های فراوان دست به خودکشی زد.

البته با رسیدن به موقع پلیس و اورژانس از مرگ حتمی نجات پیدا کرد، ولی کسی که دست به چنین کاری می زند، بلاشک انسان سالمی به لحاظ روحی نیست.

ناگفته نماند همانطور که خودکشی پریدر برای نخستین بار نبوده است، (ظاهرا وی در هفته اخیر برای دومین بار دست به این کار زده است) خودکشی در عرصه شطرنج هم تکراری است و رییس سابق هیات شطرنج گیلان که 12 سال ریاست هیات استان را برعهده داشت، در یکی از اولین مجامع انتخاباتی خود، وقتی عرصه رقابت را تنگ می بیند وسط جلسه مجمع انتخاباتی، اقدام به رگ زنی می کند تا ثابت نماید شیفته خدمت است و تشنه قدرت نیست.

چرا که آن روز تصمیم گرفته شده بود تا وی که صاحب کارنامه ای ورزشی و خانواده ای شطرنجی بود، حذف گردد و یک فرد افتاب مهتاب ندیده در عرصه شطرنج، سکان هدایت هیات گیلان را برعهده بگیرد.

شاید تامینی وصله ناجور فدراسیون شطرنج بود، ولی خود پریدر باعث و بانی رییس شدن تامینی شد و اگر از انتخابش پشیمان گشت باید راهکار مناسب تری برای مقابله برمی گزید نه اینکه دست به خودکشی بزند.

البته که تامینی و امثال تامینی هم باید بدانند وقتی تخصصی در کاری ندارند، نباید بی خودی احساس وظیفه کنند و اینگونه عرصه را بر قهرمانان واقعی ان رشته تنگ کنند تا چنین اتفاق خطرناکی بیفتد.

اگر خدای نکرده این خودکشی سرانجامی خوفناک داشت، ایا حسن تامینی خود را می بخشید ؟

اگر چاقو فقط اندکی بیشتر رگ دست کیومرث بیات را می برید ایا رییس و مجری مجمع انتخاباتی گیلان خود را می بخشید؟

شاید یکی از دلایل استعفای تامینی همین بوده باشد که از روحیه حساس پریدر شناخت پیدا کرده بود و با استعفایش خواست وی دست به کار خطرناکی نزند، ولی باید بپذیریم استعفایی دیرهنگام بود.

وصله های ناجور چه در ورزش، چه در اقتصاد، چه در سیاست؛ خواهشا در حیطه تخصص خود احساس وظیفه کنند؛ شاید خودکشی بعدی منجر به مرگ شود.

پربیننده‌ ترین ها