یکی از مهمترین مسائلی که بی شک امروزه صاحبان کسب و کار نباید از کنار آن گذر کنند، بازاریابی نسل چهارم (تغییر از سنتی به دیجیتال) می باشد.

به نوعی هر کسب و کاری که در این مارکت حضور نداشته باشد، فاقد هویت بصری که لازمه حضور موفق در تجارت امروز است، خواهد بود.

متاسفانه بسیاری از شرکتها و تولیدکنندگان اعتقادی به حضور و استفاده از فضای مجازی، وب سایت و امثالهم را ندارند، در صورتیکه امروزه مردم با شنیدن نام برند شما ابتدا آن را در گوگل جستجو می کنند و آن را از دیدگاههای مختلف خودشان آنالیز می کنند.

شما آنجا می توانید یک رزومه از خود، فعالیتها و کارهای خود نمایش دهید و اطلاعاتی از خودتان در دسترس مشتریان قرار دهید تا بتوانند شما را شناسایی و رصد کنند.

در تجارت امروز مردم وقتی جهت کوچکترین خریدهای خود - حتی زمانی که به سوپرمارکتها می روند، - زمانیکه با نام تجاری جدیدی مواجه می شوند ابتدا سعی می کنند اطلاعاتی در مورد آن به دست آورند، چراکه مشتریان نسل جدید تا قبل از رصد محصول علاقه ای ندارند که به آنان کالایی  فروخته شود.

متاسفانه در عرصه صنعت هم تولیدکنندگان زیادی هستند که قصد صادرات کالا دارند ولی یک وب سایت خوب جهت معرفی ندارند، چه بسا از این طریق می توانند با کمترین هزینه به بالاترین نتایج برسند.

سال 97 در یکی از شرکتهایی که نام شناخته شده ای در گذشته داشت، اصرار زیادی به انجام هزینه جهت راه اندازی وب سایت (البته با استراتژی از پیش تعیین شده) دادم که متاسفانه هرگز مورد استقبال قرار نگرفت، برای اثبات این ادعا اقدام به ساخت کانال یوتیوب با اختیارات و هزینه شخصی خودم برای این برند نمودم و با کمترین هزینه موفق به جذب مشتری از کشور عراق برای آن مجموعه شدم.

وب سایت شما به داشتن مدیریت ارتباط با مشتریان(crm) ، ساخت تصویر برند در نگاه مشتری، معرفی محصولات کمک خواهد کرد و زبان صحبت شما با مشتریان خواهد بود.

در دنیای امروز با کمترین هزینه ها می توانید کالای خود را در کل کشور و فراتر از مرزها نمایش دهید و مهمتر از همه برای اینکه بتوانید در عرصه رقابت حضور داشته باشید نمی توانید علم و تکنولوژی جدید را نادیده بگیرید، چه بسا که در حال حاضر زمان بازاریابی نسل پنجم ( هوش مصنوعی ) فرا رسیده است ولی صاحبان کسب و کارها در ایران هنوز یک وب سایت ندارند.

پربیننده‌ ترین ها