اقدام عجیب و غیرمتعارف رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا مبنی بر بوسیدن یکی از بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا پس از قهرمانی در جام جهانی حسابی جنجالی شده و خشم کاربران در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است. این اقدام حتی واکنش برخی سیاستمداران را نیز برانگیخته است. البته لوئیس روبیالس ابتدا انتقادات را رد کرده و گفته که اقدام او در مورد جنی هرموسو مهاجم تیم ملی در مراسم اهدای جام نامناسب نبود اما وقتی ماجرا کشدار شد مجبور به عذرخواهی گردید؛ هرموسو هم پس از آن اتفاق ابتدا در یک پخش زنده گفت که «آن را دوست نداشت» ولی وقتی ماجرا فاجعه آمیز شد موضع خود را عوض کرد و گفت که این یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز» بود.

اما ماجرا با ماست مالیزاسیون طرفین حل نشد؛ «ایرنه مونترو» وزیر برابری در دولت موقت اسپانیا، کاسه داغ تر از آش شد وآن را به عنوان «شکلی از خشونت جنسی که ما زنان به‌طور روزانه از آن رنج می‌بریم و تاکنون نامرئی بوده است» توصیف کرد. «میکل ایستا» وزیر فرهنگ و ورزش اسپانیا نیز گفت که این اقدام غیرقابل قبول بود و در نهایت «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا هم گفت: معتقدم که عذرخواهی روبیالس کافی نیست؛ و این یعنی برو استعفا بده.

چیزی که البته در این بین مغفول مانده است این است که باید دید آیا هرموسو هم کیش روبیلاس بوده است یا خیر؟ اگر چنین نبوده قاعدتا اصلا نیازی به عذرخواهی هم نبود. شاید هرموسو لاییک بوده است و روبیلاس با این کار خواسته او را تادیب نماید و عواقب بی بندوباری را به وی گوشزد نماید.

علاوه بر این؛ باید دید چه میزان از لب روبیلاس، به لب وی برخورد کرده است، اگر این تماس فقط 29/37 درصد بوده باشد، یقینا فعل حرامی رخ نداده و حرجی بر روبیلاس نیست که برود استعفا دهد اما فقط اگر اندکی بیش از این میزان بوده است، نه تنها قانون، بلکه جامعه نیز به سختی پاسخ روبیلاس را خواهد داد.

و اما شبهه اخر این است که برخی کابران فضای مجازی می گویند احتمال اینکه این فیلم با هوش منصوعی ساخته شده باشد دور از ذهن نیست، چون هم روبیلاس و هم هرموسو انسانهای شریف و معتقدی به نظر می رسند و تاکنون سه هفته پشت سرهم کلیسا رفتنشان کنسل نشده است، بنابراین بعید به نظر می رسد چنین حرکت شنیعی از سوی آنها سر زده باشد.

از همین رو دولت اسپانیا تصمیم گرفت علی الحساب همه خبرنگاران و فعالین اجتماعی و ورزشی که این فیلم را منتشر کرده اند بازداشت نماید تا مشخص شود در آستانه سالروز استقلال هندوراس از اسپانیا، منتقدین چه نیت شومی در سر داشته اند. (طنز)

پربیننده‌ ترین ها