مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در بازدید از دفتر ایرنا گفت: طی سال گذشته یک‌هزار و ۱۸۸ هموطن توسط نیروهای امدادی هلال احمر امدادرسانی شده و نجات یافتند.

هادسی سلیمی در نخستین روز از هفته هلال احمر با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان عنوان کرد: از این تعداد ۹۶۷ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و همچنین ۱۱۲ نفر نیز نجات فنی انجام شد.

وی افزود: طی سال گذشته یک هزار و ۷۳۱ مورد حادثه داشتیم که حوادث جاده‌ای با یک هزار و ۲۰ مورد بیشترین آنها بود، حوادث کوهستان ۲۱۹ مورد، ۷۵ مورد دریا و ساحل و بقیه آتش سوزی، برف، زلزله، طوفان، ریزش آوار و حوادث صنعتی بود که امدادگران ما طی سال گذشته در این موارد به یاری مردم شتافتند.

وی عنوان کرد: این تعداد عملیات امدادرسانی در حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۱ درصد افزایش داشت.

سلیمی در ادامه به متوسط زمان رسیدن هلال احمر به سر حادثه اشاره و بیان کرد: میانگین زمان رسیدن به سرصحنه ۱۰ دقیقه است که هم اینک این متوسط در گیلان ۱۵ دقیقه می‌باشد که نسبتاً بالاست.

وی عنوان از این‌رو آمایش پایگاه‌های هلال احمر در دستور کار قرار گرفته تا پایگاهی همچون پایگاه دریایی در بندرانزلی که کارکرد خاصی ندارد در مناطق حادثه خیز استان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۳۰ درصد از مرگ و میر تصادفات جاده‌ای در صحنه تصادفات است باید شرایطی فراهم شود تا نیروهای هلال‌احمر و اورژانس و پلیس به صورت هماهنگ و سریعتر به محل حادثه اعزام شوند.

وی گفت: در این راستا پیشنهاد آن است گروهی متشکل از هلال احمر، اورژانس و پلیس‌راه با شماره تلفن واحد تشکیل و این شماره تلفن مشترک اطلاع رسانی شود تا گروه‌های اورژانس و هلال احمر و پلیس همزمان امدادرسانی کرده و در این راستا پیشنهاد می‌کنیم گیلان نخستین پایلوت استانی این طرح باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به مشکلات مردم ضرورت موضوع افزایش تعداد داروخانه های هلال احمر به بیش از یک مورد در استان اشاره و اظهار کرد: هم‌اینک یک داروخانه در رشت دایر است و تلاش داریم که سبد دارویی این مرکز را تکمیل کنیم و دسترسی مردم به داروهای مختلف بیشتر شود که به طور حتم با تکمیل سبد دارویی، خدمات دارویی بهتری ارائه می‌شود.

وی افزود: البته با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اتفاقات خوبی در حوزه درمان و دارو در حال انجام است. ضمن اینکه نگاه جمعیت هلال احمر، انتفاعی نیست و هدفش کمک به دردمندان جامعه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه گیلان استانی حادثه خیز است و حادثه خبر نمی‌کند تلاش می کنیم با توجه به اینکه گیلان استان معین تهران بشمار می رود، به مدیریت بحران اولویت داده و توان عملیاتی خود را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیز باید فضاهای مناسب اسکان اضطراری در مناطق مختلف استان مشخص و اعلام شود که در این بخش مدارس، حسینیه ها، مساجد، سالن‌های ورزشی از آن جمله هستند که البته این اماکن باید ثبت شده تا در مواقع لزوم بتوانیم از آنان بهره ببریم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هرحال دولت و حاکمیت همراه مردم هستند و تلاش همه مسئولان این است که در مواقع لزوم و هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در اسرع وقت به کمک آسیب دیدگان بشتابند و ما نیز در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

پربیننده‌ ترین ها