تابستان گرمی را سپری می کنیم، مدیران و کارکنان دولت اغلب در اتاق های خنک به کارشان ادامه می دهند، اما بدا به حال قشر کارگر که باید در این گرمای طاقت فرسا، عرق ریزان مسئولیتی که بر دوش گرفتند را زیر افتاب سوزان به سرانجام برساند؛ در این شرایط یک مدیر تصمیم جالبی می گیرد؛ وی از پاکبانان خود می خواهد در اوج ساعت گرما سر کار حاضر نشوند، تصمیمی ساده و انقلابی که کمتر مدیری به ذهنش خطور کرده است ولی برای پاکبانان بسیار ارزشمند است و جایگاه رفیعی در قلبهایشان برای آن مدیر متصور هستند.

به گزارش خط اول، این رشادت را مهدی رشاد، شهردار کلاچای به خرج داده بود، وی که اندکی بیش از یک سال از خشک شدن مهر حکمش در این شهر کوچک شرق گیلان می گذرد، 13 مرداد ماه در تصمیمی ارزشمند با اشاره به افزایش دما و رطوبت بالای هوا که احتمال گرمازدگی را دور از ذهن نمی دانست، گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی پیش بینی شده مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کلاچای از امروز پاکبانان شهرداری در اوج ساعات گرما می توانند سر کار حضور پیدا نکنند و این موضوع تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت. در عین حال فرایند کار طوری برنامه‌ریزی شده که اختلالی در روند جمع آوری زباله صورت نگیرد.

وی تمامی این اقدامات ارزشمند را در راستای تامین سلامت پاکبانان و جلوگیری از گرمازدگی آنان دانست و گفت: مدیریت شهری و شورا بر آن است تا تصمیمات سازنده ای در این زمینه اتخاذ نمایند.

مهدی رشاد که ریاست شورای شهر کوچصفهان و نایب رییسی شورای شهرستان رشت را در کارنامه دارد، اگرچه در آخرین روز سال 1400 با سه رای اعضای شورای شهر کلاچای، شهردار این شهر شد، اما صد روز بعد در چهار تیر ماه حکمش را گرفت تا بر صندلی ریاست جلوس کند، اما مگر جلوس می کرد؟

با نگاهی به پورتال خبری شهرداری، می بینید که از نهضت اسفالت به نهضت پیاده رو سازی رسید و از ساخت پارک جدید به تجهیز پارک های قدیمی روی آورد، طرح تفکیک زباله از مبدا دغدغه اش بود و تجهیز آتش نشانی دغدغه دیگرش.

اگر پورتال خبری شهرداری را بلندگوی تبلیغاتی شهردار می دانید، اظهارات امام جمعه شهر که دیگر مجیزگویی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقی روحانی در اولین روز تابستان سال جاری با حضور در دفتر شهردار کلاچای از تلاش ها و زحمات مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: تلاش ها و خدمات صادقانه و ارزشمند مدیریت شهری و شورا در روند توسعه عمران شهری ستودنی است. وی خدمت به مردم را در نظام جمهوری اسلامی عبادت دانست و گفت: هر قدر به این ملت خدمت کنیم کم است.

وی با بیان اینکه در بدو ورود به شهر کلاچای این توفیق را داشتم با برخی شهروندان در خصوص عملکرد شهرداری و شورا جویا شوم تصریح کرد: خوشبختانه دیدگاها موید این موضوع بود که قاطبه مردم از عملکرد شهرداری و شورا در روند توسعه زیر ساخت های شهری ابراز رضایت دارند و این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه رودسر اظهار کرد: مطمئنا این گونه اقدامات و فعالیت ها باعث اعتماد عمومی مردم به خادمان نظام خواهد شد.

حال که یقین حاصل کردید کلاچای در مسیر توسعه است و وعده های شهردار یکی پس از دیگری عملی میشود به بررسی یکی از کارهایی بزرگ شهرداری و شورای اسلامی می پردازیم؛ "آغاز عملیات اجرایی یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی در نوار ساحلی شهر کلاچای "

شهردار کلاچای در گفتگو با خبرنگار ما از آغاز عملیات اجرایی ساخت پارک شهدای سلامت واقع در انتهای بلوار شهیده سلامت نرجس خانعلی زاده این شهر خبر داد.

مهدی رشاد با بیان اینکه این پروژه پس از انجام روند فرآیندهای قانونی آغاز شده، گفت: وسعت اجرای پروژه را به متراژ تقریبی یک هزار و ۵۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: اجرای دیوار حایل به جهت تثبیت بخشی ضلع جنوبی پارک به متراژ تقریبی ۳۰۰ متر طول و ایجاد فرش موزائیک به جهت تفرجگاه و پیاده راه ساکنین منطقه یاد شده در فرایند پروژه منظور و لحاظ شده است.

وی ادامه داد: برای کل نوار ساحلی شهر برنامه های ویژه داریم. به گفته رشاد، در فرایند اجرای پروژه، پیست اسکیت کودکان، دوچرخه سواری، پارک بازی کودک، ست بازی کودکان، ست ورزشی، سیستم روشنایی، نشیمنگاه و پیاده راه پیش بینی و لحاظ شده است.

مدیر اجرایی شهر کلاچای یادآور شد: از آنجایی که ساکنین ضلع شرقی شهر از چنین امکاناتی (پارک) محروم بودند لذا به منظور ایجاد شور و نشاط و افزایش رضایتمندی شهروندان، شهرداری و شورا را بر آن داشت تا این پروژه در این منطقه اجرایی و عملیاتی شود.

شهردار کلاچای با تاکید بر این مطلب که شهرداری و شورا فقط وعده و وعید نمی دهد بلکه به وعده ای که می دهد به آن مقید و پایبند است تصریح کرد:  نمونه بارز آن اجرای پروژه کلنگ زنی پارک سلامت که با حضور مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا بویژه خانواده شهیده نرجس خانعلی زاده بود که به زمین زده شد و هم اکنون در مرحله اجرایی قرار گرفته است، ضمن اینکه در مورد پروژه استخر نیز همواره مصمم به انجام آن خواهیم بود و تردیدی در اجرا و بهره برداری از آن نداریم.

وی اجرای پروژه مذکور را در راستای عمل به تحقق  وعده ها بر شمرد و تصریح کرد: بزودی ساخت استخر نیز اجرایی و عملیاتی می شود.

اما باتوجه به فرارسیدن هفته دولت، شهرداری کلاچای باز هم دست پر است و پروژه های برای افتتاح در این هفته دارد؛ مهدی رشاد از افتتاح ۷ پروژه عام المنفعه شهرداری در این هفته با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: روکش آسفالت خیابان شیخ صدوق به ابعاد ۳ هزار مترمربع و اعتباری معادل ۱/۱ میلیارد تومان و روکش ۱۲۰۰ متربع آسفالت ورودی غربی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان، زیرسازی و آسفالت خیابان اندیشه غربی به ابعاد ۱۲۰۰ مترمربع و ۴۰۰ مترمربع از کوچه ایثار با مجموع اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون تومان، لوله‌گذاری کوچه بهار ۴ به طول ۳۰۰ متر با اعتباری معادل ۹۰۰ میلیون تومان، ۱۴۰۰ مترمربع از سنگفرش پیاده رو حدفاصل میدان امام (ره) تا مطب دکتر یوسفی با اعتبار یک میلیارد تومان، اجرای سنگ فرش بخشی از بازار ماهی فروشان به ابعاد ۲۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان و ساخت سرویس بهداشتی پارک ساحلی (چهار چشمه) با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از جمله این پروژه هاست.

البته رشاد فعالیت های شهرداری را منوط به هفته دولت نکرد و از ادامه فعالیت های عمرانی ظرف یکهفته گذشته با همراهی اعضای شورای اسلامی خبر داد و گفت: شهر ساحلی کلاچای در هفته ای که گذشت رنگ آمیزی شاد و متفاوت ۷۰۰۰ متر از بلوار های شهر، رنگ امیزی سرعت کاه ها، ادامه نهضت پیاده روسازی از مرکز شهر تا میدان شهدا به طول حدود ۳۰۰ متر مربع، شن ریزی کوچه ثامن ۲، لوله گذاری و دفع ابهای سطحی در خیابان های پاسداران پنجم و ششم و همچنین نصب تابلوهای زیبا برای اولین بار در ورزشگاه این شهر جهت برگزاری مسابقات فوتبال لیگ گیلان را در برنامه داشته است.

شهردار کلاچای اظهار داشت: البته با پیروزی بزرگی که تیم فوتبال شهرداری کلاچای در هفته اول در دربی کلاچای برابر تیم پرقدرت سینا این شهر بدست اورده است، روند تجهیز ورزشگاه به پروژکتور، بازسازی سکوها و همچنین رختکن را سرعت خواهیم داد.

پربیننده‌ ترین ها