مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: ۶۰۴ مراقب ساحل در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در این استان فعال هستند که نقش مهمی برای پیشگیری از حوادث مربوطه دارند.

هادی سلیمی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه طرح مراقبان ساحل از سوی جمعیت هلال‌احمر استان در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح موضوعات مختلف اعم از آموزش مردم در سواحل، کمک‌های اولیه، خودمراقبتی و آگاهی دادن به افراد در ارتباط با خطرات ناشی از دریا پیگیری می شود.

وی افزود: طرح مراقبان ساحل در تمامی شهرستان‌های ساحلی گیلان به اجرا درآمده و نیروها در اجرای این طرح برای پیشگیری از حوادث دریا، ارائه آموزش‌های لازم به مردم و گردشگران توجیه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌ها و آموزش‌های چهره به چهره به مردم در ارتباط با موضوعات مختلف کمک‌های اولیه و پیشگیری از حوادث در دریا خاطر نشان کرد: برگزاری هزار و ۳۰۰ کارگاه آموزشی چهره به چهره و همگانی در سواحل استان برنامه‌ریزی شده که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ارایه آموزش‌های چهره به چهره برای پیشگیری از حوادث سواحل موثر بوده اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در طرح‌های سالمسازی دریا در تابستان امسال شاهد تغییر رفتار اجتماعی مردم در حوزه سواحل هستیم.

مدیرعامل هلال احمر گیلان در ادامه با تشریح سایر اقدامات این جمعیت به عنوان کمیته پیشگیری، سوانح و کاهش غریق در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا اظهار کرد: گشت‌های موتوری به تعداد ۶۰ "راکب موتور" در سطح سواحل با حضور امدادگران هلال احمر فعالیت دارند و در تمام سواحل خطر آفرین هشدار خطر غریق نصب شده‌است.

وی با اشاره به ۳۰۲ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان و اجرای ۲۷ طرح سالم‌سازی دریا در استان خاطر نشان کرد: در اجرای طرح امسال با حمایت جمعیت هلال احمر کشور و استاندار گیلان، تجهیزات و امکانات در حوزه پاسخگویی افزایش یافت ضمن اینکه ۲۴۳ نجات غریق نیز همکاری دارند.

پربیننده‌ ترین ها