رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در حالی از امروز ۲۵ آذرماه به میزبانی ازبکستان در تاشکند آغاز شد که علاوه بر کاراته کاهای تیم ملی کشورمان، دو تیم دیگر آسیایی نیز در راس خود از سرمربیان با دانش ایرانی استفاده می کنند.

به گزارش خط اول ورزشی، هجدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا بزرگسالان و بیستمین دوره قهرمانی آسیا در رده‌های سنی پایه و اولین دوره رقابت‌های پاراکاراته طی روزهای ۲۵ الی ۲۹ آذر در حالی در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد که علاوه بر کاراته کاهای تیم ملی کشورمان، دو تیم دیگر آسیایی نیز در راس کادر فنی خود از قهرمانان ایرانی استفاده می کند.

سعید حسنی پور و حامد زیکساری از قهرمانان گیلانی کاراته کشور هستند که توانستند با تکیه بر دانش و توانمندی خود هدایت تیم های ملی کشورهای هنگ کنگ و هندوستان را بدست بگیرند.

سعید حسنی پور که از خرداد سال 1400 به عنوان مربی تیم هنگ کنگ برگزیده شد، علاوه بر مدال های نقره و برنز آسیایی، توانست دست به کاری بزرگ بزند و این کشور را برای نخستین بار در تاریخ، در لیگ جهانی کاراته، صاحب مدال طلا نماید.

اما در ادامه ترانسفر مربیان گیلانی کاراته به خارج از کشور، اینبار حامد زیکساری طی قراردادی دو ساله با فدراسیون کاراته هندوستان، از اواخر مهر ماه سرمربیگری تیم ملی این کشور را بر عهده گرفت و این کشور خیلی امیدوار است در اولین گام با سرمربی ایرانی خود در آوردگاه آسیایی ازبکستان خوش بدرخشد.

اگرچه کاراته کشور و حتی ورزش گیلان باید به این مهم افتخار کند، اما این سئوال هم پیش می آید که چرا نباید از وجود چنین نخبگانی در خاک خودمان استفاده کنیم، لژیونر شدن اتفاق بزرگی است ان هم در قامت سرمربی، اما ای کاش مدیران ورزش کشور زیرساختها و شرایطی فراهم می کردند تا همانطور که حسنی پور از یک کشور ضعیف (البته در عرصه کاراته) توانست قهرمان لیگ جهانی استخراج کند (و یقینا امید است زیکساری نیز به زودی توان خود را در این عرصه به نمایش بگذارد) این هنر و پتانسیل، به نخبه پروری در ایران اختصاص می یافت.

لباس فرم هند و هنگ کنگ بسیار زیبا و برازنده حامد زیکساری و سعید حسنی پور هست اما آنچه قامت آنها را رشیدتر می کند لباس تیم ملی ایران است.

پربیننده‌ ترین ها