تیم فوتسال امید شهرداری رشت با بازگشت پرشکوه به عرصه ورزش، بار دیگر توانست، با دستانی خالی نتایج خوبی بگیرد و یک بار دیگر این نوستالژی نسل جدید رشتی ها را زنده کند.

به گزارش خط اول ورزشی، رقابتهای لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور به مثابه هر سال، امسال نیز در حال برگزاری است، لیگی که تیم فوتسال امید شهرداری رشت با سه عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی جزو یکی از پرافتخارترین تیم های این رده محسوب می شود و همانگونه که تیم های ملوان و سپیدرود و داماش خاطرات خوش نسل قدیم ما را در فوتبال شکل دادند، این تیم تبدیل به خاطرات خوش نسل جدید ما در فوتسال شده است.

اما این باشگاه پر افتخار و بازیکن ساز، در یک خودزنی سال 1397 به دست خودی ها منحل شد و امید جوانان نه تنها رشت، بلکه گیلان را ناامید کرد.

ناصر حاج محمدی شهردار غیر بومی وقت با اتکا به قانون " عدم ورود شهرداری ها به تیمداری حرفه ای " پیشنهاد انحلال باشگاه شهرداری رشت را به شورای پنجم داده بود و توانست نظر موافق آنها را جلب نماید، این درحالی است که این قانون از سال های گذشته نیز بوده و همچنان هست، ولی با عنایت به بندها و تبصره های دیگرش می بینیم بسیاری از شهرداری های کشور همچنان در سطح اول ورزش مشغول تیمداری هستند و این بند از قانون تنها بهانه ای برای فرار از مسئولیت پذیری شهردار وقت شده بود.

اما شورای ششم رشت که شکل گرفت و با امیرحسین علوی قوام شهر رشت را جزو اهداف خود قرار داد، یکی از برنامه های اصلی شان احیای باشگاه شهرداری رشت شد و بالاخره این مهم رخ داد و بعد از سه سال، این باشگاه احیا گردید تا امید جوانان گیلانی احیا شود.

بعد از احیا روی کاغذ، حالا نوبت احیا در زمین ورزش بود که کار سختی هم بود، چراکه تیم های پایه باشگاه شهرداری جملگی تعطیل شده بود و بازیکنان در باشگاه های داخل و خارج استان پراکنده و حتی برخی ورزش را رها کرده بودند اما به هر نحوی بود با فراخوان های حضوری و مجازی تعدادی از آنها را مجدد جذب کردند.

و بشنوید از گام بزرگ بعدی؛ لیگ برتر امیدهای فوتسال کشور در تقویم فدراسیون بود و باید برگزار می شد و باشگاه شهرداری که بعد از سه سال وقفه، هنوز سر و شکل نگرفته بود در اقدامی عجیب و شجاعانه پیشنهاد میزبانی دور رفت این مسابقات را می دهد و مورد موافقت فدراسیون نیز قرار می گیرد.

از همین رو باشگاه های بزرگ فوتسال کشور همچون فردوس قم، فولاد زرند، مس سونگون، استعدادهای درخشان مشهد، گیتی پسند اصفهان، امیدهای خود را به رشت می فرستند تا به همراه شهرداری رشت مسابقات دور رفت گروه دوم را در سالن ورزشی چند منظوره شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری رشت برگزار نمایند.

و اکنون نوبت جوانان گیلانی بود که نشان دهند سه سال در حقشان اجحاف بزرگی شده است، باشگاه شهرداری رشت در کمترین زمان ممکن توسط مربی سازنده خود حسن ارسلانی شکل گرفت و با کمک و همت مربیان بزرگ دیگری همچون نعیم باقری، کاظم کسمایی، سید مهدی میربستانی و پیام شیرعلی که در همین باشگاه رشد و نمو کرده بودند و به افتخارات بین المللی رسیده بودند، توانست کار بزرگی در این مسابقات انجام دهد و با شکست رقبای بزرگ خود رتبه دوم جدول را مال خود کند و منتظر بماند در دور برگشت که هفته آتی در قم برگزار می شود با حفظ این روند به دور بعد امیدهای کشور راه یابد.

اکنون که حال فوتسال گیلان هم با احیای باشگاه شهرداری رشت خوب شده است امید می رود با حمایت های شهرداری و شورا و البته هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش گام های بزرگ دیگر توسط این جوانان برداشته شود تا نوستالژی فوتسالی گیلانی ها از بین نرود.

پربیننده‌ ترین ها