بلاتکلیفی یک ساله فدراسیون سوارکاری، با بی تدبیری متولیانش، به هیات سوارکاری استان گیلان تعمیم داده شد تا این هیات نیز به مانند فدراسیون در مسیری قرار بگیرد که نتیجه ای جز قربانی شدن اسب ها و سوارانش نداشته باشد.

به گزارش خط اول ورزشی، بهمن ماه سال گذشته بود که یک رویداد بی نظیر پونی سواران (اسب های کوچک) با حضور معاون وزیر ورزش، رییس فدراسیون سوارکاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان و بیش از شصت سوارکار در ساحل زیبای چابکسر برگزار شد، مسابقات بی بدیل برگزار شد اما برایندش شعله ور شدن اتش اختلاف بین هیات سوارکاری استان گیلان و فدراسیون بود.

عدم همکاری مناسب هیات سوارکاری استان در برگزاری این رویداد و در عوض همکاری و هماهنگی تمام و کمال رقیب انتخاباتی رییس هیات، در برگزاری این مسابقات باعث شد سرپرست فدراسیون بلافاصله بعد از مذاکره شفاهی با مدیرکل ورزش و جوانان گیلان حکم سرپرستی محسن عیالوار برای هیات سوارکاری استان را صادر نماید و حکش در روی خروجی سایت فدراسیون نیز قرار بگیرد.

این مهم مصادف با سفر جهانبخش ارمان، مدیرکل ورزش به کرمان و آن حادثه هولناک سقوط بالگرد وزیر همراه بود که باعث شد نامه نگاری با فدراسیون سوارکاری در محاق قرار بگیرد.

اما مهدی انتظام رییس هیات سوارکاری استان گیلان از فرصت استفاده کرد و صدور حکم، بدون معرفی نامه مدیرکل ورزش و جوانان که نایب رییس مجمع هیات سوارکاری استان نیز می شود را غیرقانونی خواند. از همین رو حکمی که صادر شده بود و حتی روی خروجی سایتها قرار گرفت، تحت الشعاع قرار بگیرد و از خروجی سایتها از جمله سایت خود فدراسیون سوارکاری حذف گردد. اما این دعوا به همینجا ختم نشد و انگار شروع ماجرا بود.

انتظام متوسل به نمایندگان شد و نامه ای حمایتگونه از آنان گرفت، رقیب شرق گیلانی اش هم که حمایت مدیران ارشد شرق گیلانی و البته فدراسیون را پشت سر خود می دید، تلاش خود را مضاعف کرد تا حرف خود را به کرسی بنشاند، از همین رو در اولین روزهای سال جدید، دبیر فدراسیون به گیلان سفر می کند و در جلسه ای با حضور معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان، حکم سرپرستی محسن عیالوار را رسما ابلاغ می کند.

درحالیکه حتی چارگون فدراسیون جهت انجام نامه نگاری های داخلی نیز به نام عیالوار باز شده است اما انتظام همچنان خود را رییس هیات می داند و اقدامات و نامه نگاری های مجزایی نیز تحت عتوان رییس هیات انجام می دهد.

عیالوار معتقد است جامعه سوارکاری از عملکرد انتظام راضی نیست و خواهان کنار گذاشتن وی هستند از طرفی هم انتظام معتقد است اگر اینگونه هست با برگزاری مجمع، رسمی و قانونی بنده را عزل کنند.

هرچه که هست فدراسیون با بی تدبیری و بی تجربگی، بلاتکلیفی یک ساله خود را به دوش هیات استان گیلان منتقل کرده و باعث شد طیف های قدرت در استان، هرکدام برای به کرسی نشاندن گزینه خود فشارهایی بر اداره کل ورزش و جوانان بیاورند فشارهایی که باعث شد اکنون یک هیات با دو رییس اداره شود. رییس مدنظر فدارسیون و طیف قدرت شرق گیلان در استان از یک سود و گزینه محتمل نمایندگان از سوی دیگر.

گفتنی است مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ایران نیز، ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۱ برگزار و مسعود خلیلی به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد اما وزارت ورزش و جوانان با توجه به ایرادات وارده به روند برگزاری مجمع، آن را ابطال و ۲۳ شهریور محمود حیدری را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری معرفی کرد. در ادامه با شکایت خلیلی از وزارت ورزش، دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری صادر کرد اما طولی نکشید که وزیر ورزش در حکمی رضا زندی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون سوارکاری منصوب کرد و تا در نهایت همگی در انتظار برگزاری انتخابات جدید این فدراسیون باشند.

حال پس از چندین ماه چالش برانگیز در نهایت ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون سوارکاری به منظور برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون، آغاز شد و باید منتظر برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون بود. بنابراین طبیعی است سرپرست فدراسیون به دنیال یارگیری در استانها باشد.

ضمن اینکه این سناریو در حال تکرار برای گیلان هست و حتی در صورت نشستن عیالوار بر کرسی ریاست، بواسطه شکایتی که انتظام مدعی است در دیوان عدالت اداری کرده است ممکن است به دلیل طی نشدن روند قانونی برکناری وی، بار دیگر بر مسند قدرت برگردد. و این وسط فقط سوارکاران و اسبهایشان هستند که گوشت قربانی شیفتگان خدمت شده اند.

پربیننده‌ ترین ها