یکی از کاندیداهای ریاست هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان مدعی است برخی از مدارکی که جهت ثبت نام در فراخوان این هیات ارایه کرده است مفقود گردیده و این اتفاق ممکن است باعث رد صلاحیتش گردد اما یک منبع آگاه در اداره کل ورزش و جوانان گیلان می گوید این مدارک گم نشده بلکه جعلی است و مورد تایید قرار نگرفته است.

به گزارش خط اول ورزشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اخیرا در گزارشی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را بیش از 138 هزار نفر اعلام کرد، اما سئوالی که پیش می اید این است که از بین حدود 50 رشته ورزشی فعال در استان، کدام رشته بیشترین ورزشکار بیمه شده را داراست؟

شاید با توجه به جامعیت و همه گیر بودن فوتبال در جامعه، همه ذهن ها به این رشته ورزشی معطوف شود که البته پر بیراه نیست، اما یک رشته ورزشی دیگر نیز وجود دارد که در عین ناباوری تعداد ورزشکاران سازمان یافته آن، تنه به تنه فوتبال و شاید هم بیشتر می تازد و رشته محبوبی به نام بدنسازی و پرورش اندام.

بنا به گفته یکی از روسای پیشین این هیات چیزی حدود 40 هزار ورزشکار سازمان یافته در گیلان وجود دارد اما بلاشک باتوجه به تعدد باشگاه های بدنسازی در گیلان آمار غیر رسمی این رشته شاید به 250 هزار ورزشکار هم برسد؛ ان وقت هیاتی که باید این تعداد ورزشکار را زیر پر و بال خود بگیرد، مدتهاست برگزاری انتخابات آن دچار یک کلاف سردرگمی شده که ماه هاست هیچکش نتوانست آن را باز نماید.

گفتنی است هنوز چند ماهی از دوره چهار ساله دانیال خاتمی رییس اسبق هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان باقی مانده بود که برخی افراد در فدراسیون و شاید اداره کل ورزش استان از ادامه حضور وی احساس خطر کردند، به گونه ای که حتی حاضر نبودند دو سه ماه باقیمانده از عمر ریاست وی را تحمل کنند.

از همین رو 12 مهر 1401، حمید میرزاهد با حکم نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی به عنوان سرپرست هیات در گیلان انتخاب شد تا مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم نماید. این مهم با انتشار فراخوان در 26 فروردین ماه سال جاری آغاز شد اما در ادامه در بن بستی عجیب گیر افتاد.

طبق قانون منعی برای حضور سرپرست یا رییس هیات در انتخابات وجود ندارد، اما توصیه شده است برای برقراری شرایطی برابر برای کاندیداها، سرپرست یا رییس هیات پیش از ثبت نام در فراخوان مجمع انتخاباتی، استعفا دهد. این مهم در روند برگزاری انتخابات هیات بدنسازی گیلان رعایت نشد ولی ناگهان یک ماه بعد از ثبت نام سرپرست هیات در انتخابات، وی استعفا داد یا داده شد و سید علی موسوی از 23 اردیبهشت ماه به عنوان سرپرست جدید این هیات مشغول به کار شد. با استعفای میرزاهد به نظر می رسید مقدمات برگزاری انتخابات بدون مشکل فراهم شود اما ظاهرا این شروع یک طوفان بود.

یکی از کاندیداها در این خصوص به خبرنگار خط اول ورزشی می گوید: علیرغم اینکه کمیته تطبیق مدارک اینجانب را تایید کرده بود اما ناگهان اعلام شد نقصی در مدارک وجود دارد و باید در تکمیل مدارک خود بشتابم درحالیکه مدارکی که درخواست شده بود را پیشتر هنگام ثبت نام تحویل داده بودم و حتی رسید آن را نیز دارم. ضمن اینکه دلیل ارسال مدارکم به کمیته تجدیدنظر را درک نمی کنم اصولا کسی که رد صلاحیت شده باشد جهت اعتراض به این کمیته ارجاع داده می شود در حالیکه بنده در کمیته تطبیق تایید شده ام.

وی افزود: البته کسی که تایید صلاحیت شد را می توان در صورتی که با شکایت یکی دیگر از کاندیداها مواجه شود به کمیته تجدیدنظر سپرد اما از آنجا که یقین دارم سایر کاندیداها در زمان مقرر اعتراضی نکردند، شک نکنید اگر هم اکنون از شکایت نامه ای رونمایی شود که با آن بنده را به کمیته تجدیدنظر فرستادند بلاشک در محاکم قضایی شکایت خواهم کرد و درخواست خط شناسی می دهم تا ثابت شود اعتراض کاندیدای مورد نظر در زمان درست خود نگاشته شده یا بعدا تحت فشار نگارش شده است؟

اما یک مقام آگاه در اداره کل ورزش و جوانان گیلان می گوید: مدارک این کاندیدا گم نشده بلکه جعلی است و از وی درخواست شده است اگر مدرک متقن تری دارد ارایه نماید، مگر می شود فردی ابتدا حکم دبیری کمیته ای در یک فدراسیون را بیاورد و وقتی فهمید این حکم، مدیریت محسوب نمی شود بلافاصله حکم ریاست آن کمیته را ارایه دهد؟ به هر ذهن سالمی این امر مشتبه می شود که در اصالت این احکام شک کند.

اینکه چرا کاندیدای مورد نظر اصرار دارد مدارک درستی ارایه کرده است و کمیته تطبیق و تجدیدنظر اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان معتقد است مدارک نقص دارد یا جعلی است، الان مهم نیست، طبیعی است که کاندیدای محترم بدنبال احقاق حق خود باشد و کمیته ناظر هم بدنبال اجرای قانون، اما این وسط فقط 250 هزار ورزشکار هستند که از این بلاتکلیفی اسیب می بیندد، اسیبی که چندین ماه طول کشید و معلوم نیست چند ماه دیگر باید ادامه پیدا کند.

اما از حق نگذریم اگرچه برخی ها معتقدند شیفته خدمت هستند اما وقتی دریابیم هیات بدنسازی باتوجه به تعداد ورزشکار و باتوجه به گردش مالی عجیبی که برای برگزاری رویدادهای رقابتی و داوری و مربیگری و حتی صدور مجوز باشگاه دارد، یکی از متمول ترین هیات های ورزشی به حساب می اید بی دلیل نیست که شاهد اینگونه دعواهای شیفتگان خدمت باشیم.

دعوایی که چندی پیش در فدراسیون نیز شاهد آن بودیم و وقتی کاندیدای شکست خورده با رای ابطال انتخابات از سوی دیوان عدلت اداری سر و صدا کرد با دادن مسئولیت به وی در فدراسیون کل ماجرا خوابید، در ایران می توان به همین سادگی مشکلات را حل کرد.

پربیننده‌ ترین ها