اخیراً در یکی از برنامه‌های ورزشی یکی از شبکه های استانی کشور، فردی به عنوان رئیس یک هیئت ورزشی حضور یافت که متاسفانه صلاحیت ورزشی و اجتماعی نداشت.

به گزارش خط اول ورزشی، سی و یکم تیر ماه، یعنی پنج روز قبل، فردی به عنوان رئیس یک هیئت ورزشی در یکی از برنامه‌های یکی از شبکه های استانی کشور حضور یافته و مشغول اظهار فضل می‌شود، در حالی که طبق قانون وی از دهم تیر ماه ۱۳۹۸ به مدت ۴ سال تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ رئیس آن هیئت بوده و بلاشک سی و یکم تیر ماه که در تلویزیون حاضر شده بود، دوره مسئولیت وی تمام شده بود.

البته این وظیفه تهیه کننده برنامه هاست که پیش از حضور مهمان صلاحیت فنی وی را چک کنند.

اداره کل ورزش و جوانان آن استان هم با علم بر اینکه دهم تیر ماه، دوره ریاست این فرد در هیات به اتمام می‌رسد در تاریخ ۱۳ خرداد ماه سال جاری اقدام به انتشار فراخوان مجمع انتخاباتی ریاست این هیئت کرده بود، اما تهیه کننده برنامه مذکور بدون توجه به این موضوع، از این فرد که اتفاقاً کاندیدای دوره جدید هم شده بود دعوت کرد تا به طور زنده در برنامه حضور داشته باشد تا به گونه‌ای حتی بلندگوی تبلیغاتی وی نیز گردد.

اما علاوه بر این نکته، فرد مدعو، در تاریخ یاد شده نه تنها صلاحیت فنی و ورزشی نداشته بلکه به خاطر حکم قضایی که اخیرا برای وی صادر شده بود صلاحیت حراستی نیز نداشته است.

عرف است بعد از اینکه تهیه کننده صلاحیت فنی و ورزشی مهمان را تایید نمود، مراجع حراستی تلویزیون نیز از منابع امنیتی و قضایی، صلاحیت اجتماعی مهمان را نیز استعلام کنند.

اکنون جای سئوال است فرد یاد شده که سال گذشته به خاطر مباشرت و معاونت در سرقت (مستندات موجود است) محکوم به جزا نیز شده بود چگونه است که صلاحیت‌های لازم جهت حضور در یک برنامه تلویزیونی آن هم به طور زنده را کسب می‌کند؟

البته این شبکه استانی مدتی است مدیرکل ندارد و این اتفاق در فقدان رییس افتاده است.

پربیننده‌ ترین ها