تصویر منتشر شده از نگاه معنادار امیررضا معصومی مقابل کشتی‌گیر روس در فینال قهرمانی جوانان جهان پیش از شکست سنگین کشتی گیر روس مورد توجه برخی رسانه‌های ورزشی آمریکا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، امیررضا معصومی، چهره با آتیه سنگین وزن کشتی آزاد ایران، در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در اردن با اقتدار به عنوان قهرمانی رسید. معصومی در ۵ مبارزه خود مقابل رقیبانش از ترکیه، چین، آمریکا، اوکراین و روسیه با اقتدار به پیروزی رسید. وی در این ۵ مبارزه موفق به کسب ۵۲ امتیاز شد و تنها یک امتیاز مقابل حریف ترک از دست داد.

اما کشتی گیر سنگین وزن ایران در دیدار فینال با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر مقابل آخماتوف از روسیه به پیروزی رسید و بر سکوی نخست ایستاد. در جریان این مبارزه تصویری از معصومی و حریف روس منتشر شده که مورد توجه برخی رسانه‌های کشتی آمریکا قرار گرفته است. او در این مبارزه بارها حریف روسی را مقهور قدرت بدنی بالای خود کرد.

مصطفی میرعمادیان مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، درباره دلایل کری‌خوانی های حریف روس و امیررضا معصومی گفت: این اتفاق به قبل از مبارزه و در سالن گرم برمی‌گردد. امیررضا معصومی هم مثل کشتی‌گیران آمریکایی در زمان گرم کردن سر و صدا دارد. آمریکایی‌ها هم قبل از مبارزه این کار را در زمان گرم کردن انجام می‌دهند، به نحوی که تمام کشتی‌گیران محو حرکات آن‌ها می شوند و با این کار به نوعی اعتماد به نفس بالای خود را نشان می دهند. زمانیکه امیررضا از حریف ایرانی خود در تمرین چند بار زیرگیری می‌کرد، کشتی‌گیر روس در حین گرم کردن چند بار به صورت معصومی زل زد اما امیررضا توجهی نکرد. زمانیکه دو کشتی‌گیر در مسیر رفتن به روی تشک کشتی بودند، امیررضا معصومی با صدای بلند از ائمه اطهار کمک گرفت و یا ابالفضل می‌گفت اما کشتی‌گیر روس فکر کرد برای او کری‌می‌خواند و حرف‌هایی را به او می‌زد که باز هم با نگاه کردن به معصومی به دنبال ایجاد حاشیه بود.

وی افزود: در زمان مبارزه نیز وقتی کشتی‌گیر روس فن ۴ امتیازی خورد ازهم پاشید و با لگد به پای امیررضا زد. در ادامه هم وقتی امیررضا او را چند مرتبه به بیرون تشک برد، دو یا ۳ بار با آرنج عمدا ضربه زد. امیررضا هم در واکنش به این حرکات غیراخلاقی فقط می‌خندید تا اینکه او وقتی مدام امتیاز از دست داد وسط تشک ایستاد و به امیررضا زل زد، خب در این شرایط امیررضا معصومی هم کشتی‌گیری نیست که کم بیاورد و بترسد. بنابراین به سمت او رفت و او هم دستش را به کمرش زد و جلوی کشتی‌گیر روس ایستاد و به چشمان حریف زل زد. به هر  حال  این شکست سنگین برای روس‌ها خیلی گران تمام شد و با این کارها دنبال ایجاد حاشیه بودند.

مصطفی میرعمادیان درباره عملکرد بسیار خوب امیررضا معصومی در این مسابقات، خاطرنشان کرد: امیررضا با عملکرد خوب و مطمئن خود نشان داد از رده جوانان جلوتر است. او باید به طور جدی تمرینات خود را دنبال و هدف و برنامه‌خود را به طور دقیق مشخص کند. او امتیاز خوبی که دارد این است که پدرش قهرمان جهان بوده و می‌تواند خیلی به او کمک کند. ما از عملکرد معصومی خیلی راضی بودیم و در اردوها خیلی منظم تمرینات خود را دنبال می‌کرد. او در این مسابقات هم فقط یک امتیاز در مبارزه نخست به حریف ترک که قهرمان اروپا بود داد که آن هم ایستاده بود و حریف او را به بیرون تشک برد.

لازم به ذکر است، امیررضا معصومی فرزند فردین معصومی، سنگین وزن پییشین تیم ملی است، پدرش در گفت‌وگو با تسنیم درباره عملکرد پسرش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان اظهار داشت: امیررضا و مبین عظیمی یک سر و گردن بالاتر از رده سنی جوانان بودند، به همین دلیل اصلاً نمی‌شود عملکردشان در این دوره از رقابت‌ها را بررسی کرد. مبین کمی در دست‌انداز افتاد، ولی امیررضا دچار چالش نشد و واقعیت امر هر دو بالاتر از رده سنی‌ که در آن کشتی گرفتند، بودند.

وی با انتقاد از یکی از مربیان تیم ملی بزرگسالان، تأکید کرد: اباذر اسلامی در برنامه تلویزیونی مربوط به مسابقات جهانی، حرفی زد که اصلاً معنا نداشت. او گفت «امیررضا برای خودش حاشیه درست کرد»، اما چه حاشیه‌ای؟ حاشیه این است که شب قبل از فینال مسابقات جوانان جهان، لیست بازی‌های آسیایی را اعلام کنی. شما فکر نمی‌کنید بچه‌ها ممکن است این را بشنوند و انگیزه‌شان گرفته شود؟ من نظری ندارم چه کسی انتخاب می‌شود و چه کسی به هانگژو می‌رود ولی شب قبل از فینال مسابقات جوانان جهان نباید در برنامه تلویزیونی بگوید ملی‌پوشان سه وزن بازی‌های آسیایی انتخاب شده‌اند. ضمن اینکه امیررضا چه حاشیه‌ای در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا ایجاد کرد؟ اگر حاشیه‌ای هم بود مربی باید هنر می‌کرد و امیررضا از نظر روحی و ذهنی جمع می‌شد. کسی که حتی تیم شهرش را به مسابقات کشوری نبرده، حالا مربی تیم ملی شده و این صحبت‌ها را مطرح می‌کند.

پدر امیررضا معصومی و عضو سابق کادرفنی تیم ملی جوانان در رابطه با برنامه پسرش بعد از این، گفت: امیررضا کمتر از یک سال فرصت دارد که شانس خودش را برای المپیک و انتخابی آن امتحان کند، اینکه این جام و آن جام برود، مهم نیست، مهم المپیک است. باید برای رسیدن به خواسته‌اش، خیلی تلاش کند. برای امیرحسین زارع احترام قائلم، او صاحب دوبنده تیم ملی است، اما ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که دوبنده را از او بگیریم. تمام فکر و ذکر و خواب و زندگی ما، همه اعضای خانواده‌مان همین است. همه چیز را تعطیل خواهیم کرد تا امیررضا به المپیک برسد. اگر هم نرسید، دوباره تلاش می‌کنیم.

معصومی خاطرنشان کرد: نه به کسی کار داریم، نه به کسی بی‌احترامی می‌کنیم. تنها کسی صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک خواهد شد که وسط تشک دستش بالا برود. 26 سالم بود که عضو تیم ملی شدم، کسانی که پشت خط‌شان بودم را نبردم و آنها خودشان رفتند. باور دارم هر چیزی باید قسمت آدم باشد که اتفاق بیفتد. یعنی چیزی برای تو باشد، به تو می‌رسد، نه بیشتر از آن و نه کمتر از آن. آدم باید در راه خوب قدم بردارد، خدا هم عزت می‌دهد.

گفتنی است، در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد امیررضا معصومی در دور نخست مسابقات وزن ۱۲۵ کیلوگرم با نتیجه ۹ بر یک هاکان جینگیل از ترکیه را شکست داد و در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر دا لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. معصومی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کریستین کارول از آمریکا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.  معصومی در مرحله نیمه‌نهایی موفق شد در کمتر از ۲ دقیقه ولادمیر کوچانوف از اوکراین را با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب کند و به دیدار فینال راه یافت و در دیدار فینال به مصاف سعید احمدتوف از روسیه رفت و موفق شد با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی برسد و مدال طلا وزن ۱۲۵ کیلوگرم را به گردن آویخت.

پربیننده‌ ترین ها