هنوز 19 سالش هم نشده، اما نفر سوم دنیاست و اخیرا هم با کسب عنوان نایب قهرمانی کشور، مهارت خود را به رخ حریفان کشید، پس پر بیراه نیست که آرزویش ایستادن در رنکینگ اول دنیا باشد.

به گزارش خط اول ورزشی، ارسلان باقری اسنوکر باز 18 ساله اهل صومعه سرا، چند روز پیش در آغازین روزهای شهریور ماه، با حضور در دوازدهمین دوره رقابتهای اسنوکر قهرمانی کشور، رنکینگ زیر ۲۱ سال پسران، توانست عنوان نایب قهرمانی کشور را بدست اورد، در این رقابتها که بیش از 90 ورزشکار از سراسر ایران حضور داشتند، ارسلان فقط در دیدار فینال مقابل میلاد پورعلی دره چی کم آورد و دلیلش را نیز خستگی و فشار رقابتها عنوان کرد.

این ورزشکار در گفتگو با خبرنگار خط اول سطح مسابقات رنکینگ کشوری را بالا دانست و گفت: برایم جالب بود که همه رقبا از پتانسیل لازم برخوردار بودند و خود را برای قهرمانی آماده کرده بودند.

وی که هنوز وارد نوزده سالگی نشده است، می گوید: از دوازده سالگی بیلیارد را شروع کردم و حدود چهار سال است وارد دنیای حرفه ای شدم.

ناگفته نماند ارسلان باقری شهریور سال گذشته نیز در رقابت‌های اسنوکر زیر ۱۸ سال قهرمانی جوانان جهان که در بخارست رومانی برگزار شده بود، توانست عنوان سوم دنیا را بدست آورد و امروز در اوج جوانی فقط یک آرزو دارد، آرزویی که چندان دور از دسترس نیست.

وی در این خصوص می گوید: مدال برنز زیر 18 سال جهان، اولین مدال من در یک مسابقه بین المللی بود و البته ناراحتم از این که مدال طلا را به دست نیاوردم اما این توان را در خودم می‌بینم و حتما یک روز مدال طلا را کسب می‌کنم، در واقع در این هفت هشت سالی که اسنوکر بازی می کنم، علاقه زیادی به آن پیدا کردم و با این رشته زندگی می کنم و بزرگترین هدف من این است که روزی خودم را در رنکینگ اول جهان ببینم.

ارسلان که بعد از کسب عنوان سوم جهان در صومعه سرا مورد تفقد وزیر ورزش و جوانان قرار گرفته بود امروز نیز بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی کشور، به همراه سارنگ بزرگ چنانی رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان گیلان، با کاظم دلخوش نماینده مجلس شورای اسلامی و جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدار داشت و از وی تجلیل به عمل آمد.

وی در پایان ضمن تشکر از دلخوش و آرمان و بزرگ چنانی، از رحمانی رییس هیات بولینگ و بیلیارد صومعه سرا نیز تشکر ویژه داشت و گفت: در اسنوکر شما باید شرایط مناسب را خودتان فراهم کنید و هیچ چیز به راحتی به دست نمی‌آید، بنابراین باید خودتان را در سختی قرار بدهید تا نتیجه‌اش را ببینید اما من در این مسیر حمایت گسترده خانواده ام را داشتم که برایم بسیار ارزشمند بود و فراموش نمی کنم هیات بولینگ و بیلیارد شهرستان صومعه سرا و استان گیلان نیز چه زحماتی برایم کشیدند.

سارنگ بزرگ‌چنانی رییس هیات بولینگ و بیلیارد و بولس استان گیلان هم در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه این هیات طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی در رده‌های سنی پایه انجام داده است، هم اینک شاهد حضور ورزشکاران گیلانی در رده‌های سنی مختلف در تیم‌های ملی هستیم و امیدواریم این سهمیه در اینده بیشتر هم شود و به کسب مدال های خوش رنگ بین المللی بیانجامد.

پربیننده‌ ترین ها