رضا مودبی پیشکسوت کشتی گیلان که معاونت ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان و همینطور دبیری هیات کشتی گیلان را در کارنامه دارد، طی یادداشتی از وضعیت بغرنج کشتی شهرستان رشت، انتقاد کرد.

به گزارش خط اول ورزشی، مودبی در این یادداشت آورده است:

طی سه سال گذشته، ریاست هیات کشتی شهرستان رشت را فردی برعهده داشت که در کشتی نه تخصصی داشت و نه تعهدی و نه توانست اسپانسر بیاورد و دریغ از حتی یک قدم برای کشتی رشت؛ و متاسفانه نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی رشت نیز بی تفاوت، فقط نظاره کردند. کشتی رشت حدود سه سال اینگونه اداره شد که حتی مربیان و کشتی گیران نیز رییس هیات را ندیدند، نه در باشگاهها و نه در مسابقات و نه جلسه ای و البته هیات استان نیز خارج از این قائده نیست و تقریبا همین گونه است.

بعد از کش و قوس فراوان امروز شنیدیم که در هیات کشتی رشت تغییری انجام شده و اقای کیانوش افسرده بعنوان سرپرست هیات کشتی شهرستان رشت منصوب شدند. همه ما سوابق ایشان را از دوران داوری بیاد میاوریم با اینکه واقعا استحقاق بین المللی شدن داشتند، بخاطر شرایط سنی موفق به کسب این رتبه نشدند اما بلاشک جزو بهترین داوران کشتی گیلان بودند.

اقای افسرده با هیات کشتی گیلان در طول سالیان متمادی همکاری صمیمانه داشتند و از اعضای هیات کشتی بودند. از جمله در زمان ریاست جاوید نام حافظ یوسفی، دکتر صادق محبوبی، زنده یاد سردار امانی، حاج نقی هدایتی و اکنون نیز نایب رییس بخش اقایان هیات کشتی گیلان هستند و پیش تر سالها رییس هیات کشتی شهرستان سیاهکل بودند و همچنین از افراد اثرگذار در مدیریت کشتی گیلان و انتخاب رییس هیات کشتی استان حداقل در ۱۵ سال گذشته بودند.

قطعا اقای افسرده خودشان می دانند بهتر بود از پیشکسوتان رشتی برای این مسولیت استفاده گردد تا این موضوع موجب تکدر خاطر پیشکسوتان و بزرگان کشتی رشت را فراهم ننماید و فاصله را بیشتر نکند. خصوصا اینکه در حال حاضر بعنوان  نایب ریس هیات، تمامی بار مسئولیت کشتی گیلان با توجه به عدم حضور فیزیکی ریاست هیات و عدم پاسخگویی و بی تفاوتی، بر عهده ایشان است.

اعتقاد دارم اقای افسرده میبایست در همان کسوت نایب رییس به کشتی کمک کنند و قبول مسئولیت کشتی رشت اشتباه مدیریتی است که قبلا هم دوستانمان تجربه تلخ داشتند و اینکه اقای افسرده با این تجارب و شناخت چرا این مسولیت را قبول نمودند برای همه دوستانشان جای تعجب است. مطمئنا انتخاب فردی از جامعه کشتی شهرستان رشت بهتر میتواند موجب همگرایی، هم افزایی و موفقیت در کشتی رشت گردد.

ایا نایب ریس هیات استان ( باتوجه به نداشتن دبیر و عدم حضور رییس هیات استان) که عملا تمامی بار مسئولیت کشتی را بدوش میکشد فرصت لازم و کافی برای ساماندهی و برنامه ریزی کشتی رشت را خواهد داشت؟

با عنایت باینکه محل سکونت نایب رییس در خطه زیبا و فرهنگ پرور سیاهکل میباشد ایا وقت لازم جهت سرکشی باشگاهها و مدیریت کشتی رشت را دارند؟

ایا بهتر نبود یکی از پیشکسوتان کشتی شهرستان رشت که با هیات استان هماهنگ و همفکر است مسئولیت هیات کشتی را در رشت بر عهده بگیرد؟

یعنی در این کلانشهر رشت حتی نمیشد یکنفر را پیدا کرد که یاران کشتی را افزایش دهد و باری بردارد و مسئولیت بپذیرد؟

یعنی واقعا لازم بود اقای افسرده از سیاهکل و نایب رییس هیات با حفظ سمت مسئولیت کشتی رشت را برعهده بگیرند تا کشتی در این کلانشهر ساماندهی گردد؟

و اینکه ایا میتوان اینجور نسخه ها را برای شهرهای دیگر بجز رشت هم پیچید؟

یا اینکه در ان شهرها بدلیل پیگیری نمایندگان مجلس و شورا و مطالبه گری پیشکسوتان و مردم و اداره ورزش و جوانان، امکانپذیر نیست.

اما رشت که مدیرانش و مسولانش و بزرگان و پیشکسوتانش یا اینقدر درگیر مشکلات دیگر هستند که این موضوع محلی از اعراب ندارد و یا دچار بی تفاوتی مزمن شده اند؟ و چندین سوال و موضوع دیگر که در این مبحث نمی گنجد.

با تمام این موارد، برای برادر بزرگوارم اقای افسرده ارزوی تندرستی، ارامش و موفقیت دارم، هرچند انتقادهای فراوانی به عملکرد هیات کشتی استان گیلان دارم اما در این مقال اشاره نمیکنم. چنانچه نیاز باشد با رخصت از بزرگان ورزش و کشتی، تنها با نیت و هدف کمک به کشتی خواهم نوشت. در انتها بیاد قطعه شعری از مهدی اخوان ثالث افتادم که میگوید :

تو را باغیر میبینم، صدایم در نمی اید    ...     دلم میسوزد و کاری زدستم بر نمیاید

 

پربیننده‌ ترین ها