مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین گیلان با راه‌اندازی یک مجتمع درمانی و درمانگاه در شهر نجف به کمک امدادگران، پزشکان و پرستاران خود به زائران پیاده‌روی اربعین خدمات ارائه می‌کند.

هادی سلیمی با بیان اینکه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان گیلان مسئولیت امداد و نجات و ارائه خدمات امدادی را در کشور عراق عهده دار است، اظهار کرد: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین گیلان با راه‌اندازی یک مجتمع درمانی و درمانگاه در شهر نجف به کمک امدادگران، پزشکان و پرستاران خود به زائران پیاده‌روی اربعین خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در سه سطح به زوار اربعین خدمات ارائه می‌کند، افزود: جمعیت هلال احمر گیلان با توجه به ظرفیت پزشکی و امکانات خود در سطح دو و با بهره‌گیری ۵۷ نفر از پزشکان، نجاتگران و پرستاران خدمات ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زوار محترم می‌توانند از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر گیلان بهره‌مند شوند، عنوان کرد: شرط ارائه خدمات درمانی به زوار، ثبت نام در سامانه سماح است و در صورت نیاز به بستری، هماهنگی‌های لازم در کشور عراق انجام شده و زوار محترم می‌توانند از این خدمات نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه پزشکان و پرستاران همکار جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به زوار امام حسین(ع) مبلغی دریافت نمی‌کنند، گفت: مردم نوع دوست می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را در بخش دارو و درمان به جمعیت هلال احمر انجام دهند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با بیان اینکه همکاری ستاد اربعین با کمیته امداد و نجات در سطح عالی است، ادامه داد: یکی از ضرورت‌های مراسم اربعین، بخش بهداشت و درمان است که خوشبختانه در گیلان همکاری‌های بسیار خوبی در این زمینه از سوی ستاد اربعین گیلان انجام شده و مدیران مواکب نیز در آخرین جلسه این ستاد بر این موضوع تاکید داشتند که میزان همکاری‌ها کم نظیر و بی‌نظیر بوده است.

پربیننده‌ ترین ها