بانک گردشگری با صدور بخشنامه های یکطرفه داخلی، با تضییع حق مشتریان خود، میلیاردها تومان از تسهیلات مردم را، علیرغم ایجاد معدل از سوی آنان، پرداخت نکرد.

به گزارش خط اول، صدها و شاید هزاران نفر از مشتریان بانک گردشگری در سراسر کشور، سال گذشته میلیاردها تومان در این بانک سرمایه گذاری کردند با این امید که پس از ایجاد معدل لازم، اقدام به دریافت تسهیلات نمایند تا اندکی از مشکلات عدیده اقتصادی خود بکاهند.

اما مدیران بانک به بهانه کمبود اعتبارات، چندین ماه از ماه های پایانی سال 1400، از دادن وام سر باز زدند.

و نکته جالب اینجاست، اکنون که بنا به گفته مدیران شعب، سایت بانک، برای مشتریان باز شده و می توانند برای دریاقت تسهیلات اقدام نمایند، مدیران ارشد بانک بخشنامه کردند که فقط بر اساس معدل سه ماه اخیر مشتریان تسهیلات پرداخت می‌شود.

این در حالی است که سایت پرداخت وام شش ماه بسته بود و به همین سادگی میلیاردها تومان گردش مالی ایجاد شده مشتریان در سال گذشته، دود شد و به هوا رفت و کسی هم پاسخگوی حق تضییع شده مردم نیست.

شایع هست، مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت تدبیر و امید، مالک بانک گردشگری است؛ کسی که به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه در بهمن ماه ۱۳۹۹، به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به ارزش ریالی ۲۶ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال و انتقال ارز به‌صورت غیرقانونی به خارج از کشور و به جرم تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی و رد مال محکوم شده‌است.

حال شما بگویید آیا بانک گردشگری با این سوابق و بخشنامه های یک طرفه داخلی، از مشتریان خود کلاهبرداری کرده است ؟

پربیننده‌ ترین ها