در آستانه عید نوروز، مدیرکل سازمان تعاون روستایی گیلان تضمین داد؛ میوه های تنظیم بازار از قیمت و بخصوص کیفیت مناسبی برخوردار خواهند بود.

به گزارش خط اول، قیمت میوه شب عید و تنظیم بازار آن در کنار دیگر کالاهای ضروری، موضوعی است که هر سال در این روزها مردم را دغدغه‌مند می‌کند. نگرانی از گرانی میوه از یک سو و از سوی دیگر کیفیت پایین میوه های تنظیم بازاری در چند سال اخیر موضوعی بوده که در روزهای منتهی به عید به معضل مردم تبدیل شده است. با این حال یکی دو سالی است به جای وزارت صمت، سازمان تعاون روستایی مسئول خرید و ذخیره میوه شب عید شد و تلاش کرده در کنار قیمت مناسب، میوه های تنظیم بازار از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشد.

باتوجه به اینکه امسال ۲۰ هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار از سوی سازمان تعاون روستایی کشور پیش بینی و ذخیره شده؛ مدیرکل تعاون روستایی گیلان تصریح کرد: ۴۰۰ تن از این میوه های نوروزی، در استان گيلان خریداری و ذخیره‌سازی شده است که بلاشک از کیفیت خوبی نیز برخوردارند.

کیوان حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار خط اول ادامه داد: ۲۰۰ تن سیب سفید و قرمز از اشنویه استان آذربایجان غربی و ۲۰۰ تن پرتقال از باغداران گیلانی شامل چابکسر و رودسر خریداری شده‌است که از ۲۴ اسفند ماه در ۱۵ مرکز توزیع میوه در رشت و ۳ تا ۵ مرکز توزیع در هر شهرستان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان اضافه کرد: حدود هشت تن خرما نیز برای توزیع در ماه مبارک رمضان خریداری شده‌ است که ۲۰ تا ۲۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه خواهد  شد.

پربیننده‌ ترین ها