در پی نقدی که در خصوص هیات کشتی رشت منتشر شد و نگارنده از انتصاب یک غیر بومی برای هیات کشتی مرکز استان انتقاد کرده بود، مطلب دیگری نیز به دست خط اول ورزشی رسید که در آن به انتصاب یک غیر رشتی در هیات کاراته رشت انتقاد کرد و این اقدام را توهین به پیشکسوتان، مربیان، ورزشکاران و خانواده بزرگ کاراته رشت می داند.

به گزارش خط اول ورزشی، سرهنگ محمدرضا اصلاحی رییس هیات کاراته گیلان؛ 26 آبان سال گذشته احمد اخوان سیار را به عنوان سرپرست هیات کاراته شهرستان رشت منصوب کرد، اگرچه اخوان پیشتر دبیری هیات کاراته استان گیلان را نیز برعهده داشته است، اما وی اهل فومن است و بلاشک خدمات ارزنده تری می تواند به جامعه کاراته این شهرستان مستعد در کاراته داشته باشد.

در کاراته رشت هم یقینا پیشکسوتانی همچون آریامن قویدل، عبدالله میلانچی، محمد رحمانی و حتی فریبا سعیدی و دیگر افراد توانمند وجود دارند که بتوانند سکان هدایت هیات کاراته این شهر را بدست گیرند. امید است رییس هیات کاراته استان، پیشکسوتان کاراته گیلان را سرمایه های این ورزش بداند و برای پیشبرد اهداف، انسجام و هم افزایی بیشتر جامعه کاراته به این سرمایه ها ارج نهد و آنها را از کنج عزلت بیرون آورد.

روسای هیات های شهرستانی هم بلاشک در جهت ارتقای کاراته باید از برنامه مدون و تقویم ورزشی برخوردار باشند که یکی از ابزارهایش حضور مستمر در شهرستان مدنظر است و اگر اهل و ساکن شهر دیگری باشند اولین امتیاز مهم جهت پیشبرد برنامه ها را از دست می دهند و ورزشکاران لطمه اش را می بینند.

پیشتر نیز رضا مودبی از پیشکسوتان کشتی گیلان در یادداشتی به انتصاب یک سیاهکلی به عنوان رییس هیات کشتی رشت انتقاد کرده بود، از همین رو بد نیست رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت که نقش اول در تعرفه این افراد جهت تصدی ریاست هیات های ورزشی در شهرستان را بر عهده دارد دقت نظر بیشتری به خرج دهد تا پیشکسوتان ورزش شهرستان رشت و جامعه ورزش متضرر نشوند. شاید غیربومی های بیشتری در راس هیات های ورزشی شهرستان رشت صاحب مسئولیت باشند ولی بلاشک کشتی به عنوان ورزش اول کشور و کاراته به عنوان ورزش اول استان باید از نظم و انضباط بیشتری برخوردار باشد.

البته باتوجه به حضور همزمان منصور غفاری هم در راس اداره ورزش و جوانان شهر رشت و هم معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، انتظار داشتن چنین دقت نظری کمی سخت به نظر می رسد که امید است مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان هرچه سریعتر فرد مدنظر خود برای هدایت یکی از این دو مسئولیت را بیابد تا مسیر خدمت رسانی به بهانه دو شغله بودن افراد دچار خدشه نگردد.

پربیننده‌ ترین ها