مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: پنج هزار و ۳۰۰ نفر از مردم مناطق محروم و کم برخوردار استان از خدمات کاروان های سلامت این جمعیت در سال جاری استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، هادی سلیمی به مناسبت دهه مبارک فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این افراد ضمن ویزیت رایگان توسط پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک از خدمات لازم برخوردار شدند.

وی در ادامه با تشریح خدمات هلال احمر در بخش های مختلف به راه اندازی ۴۷۰ خانه هلال در سطح گیلان اشاره کرد و افزود: هلال احمر گیلان رتبه نخست کشور را در راه اندازی خانه های هلال داراست.

سلیمی با بیان اینکه خانه های هلال به مثابه هلال احمر کوچک خدمت رسانی می کنند، خاطرنشان کرد: ارایه خدمات امدادی در نخستین فرصت در صورت نیاز یکی از ماموریت های خانه های هلال است.

وی با اشاره به ارایه خدمات تخصصی نجات از سوی هلال احمر در محورهای مواصلاتی بیان کرد: این جمعیت با ۱۷ شعبه در سطح استان خدمات رسانی می کند ضمن اینکه بیش از هزار و ۶۰۰ امدادگر دوره دیده دارای نجاتگر یک، ۲ و سه در آنها فعال است.

این مسئول اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان از ۳۰ خودروی نجات و ۲۲ پایگاه برای ارائه خدمات‌ در سطح محورهای استان برخوردار است که تعداد پایگاه ها در آینده نزدیک به ۲۸ مورد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سازمانی داوطلبانه است، خاطر نشان کرد: نوسازی و تقویت ناوگان‌ هلال احمر در سطح کشور دنبال می شود، این مهم در گیلان نیز مورد توجه قرار دارد.

سلیمی با اشاره به فعالیت درمانگاه صلح هلال احمر گیلان در رشت برای ارایه خدمات درمانی به مردم بیان کرد: اجمعیت دارای یک داروخانه در رشت است و راه اندازی داروخانه ای در شرق گیلان در برنامه است.

وی در ادامه با تشریح عملکرد جمعیت در طرح دریا در تابستان گذشته با نجات ۴۷۰ نفر و کاهش ۷۵ درصدی تلفات و نیز خدمات رسانی در سیل اخیر در شهرستان آستارا تصریح کرد: اقدامات هلال احمر در این ۲ حوزه مورد تایید فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله امدادگر افزود: گیلان ۱۰۸ شهید امدادگر دارد که یادواره این شهدا با همکاری معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان ۳۰ بهمن ماه جاری در گلزار شهدای رشت برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در این یادواره از کتاب امدادگران آسمانی حاوی خاطرات و وصایای شهدای امدادگر نیز رونمایی خواهد شد.

سلیمی با تبریک فرارسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به حضور گسترده امدادگران، داوطلبان و نیروهای هلال احمر گیلان در این راهپیمایی اشاره کرد و افزود: ارایه آموزش های همگانی امداد و نجات در مسیرهای راهپیمایی برنامه ریزی شده است.

پربیننده‌ ترین ها