برای نخستین؛ بار یک زن، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان‌های رشت و خمام شد

زهرا ستوده: با عرضه محصولات کشاورزی در " روستابازار " اقتصاد روستا رونق خواهد گرفت

 

با رای اعضای هیئت مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان‌های رشت و خمام، برای نخستین بار. یک زن به عنوان مدیرعامل اتحادیه انتخاب شد.

به گزارش خط اول، زهرا ستوده سروندانی که از قضا نویسنده کتاب " فرهنگ سازمانی و مدیریت بانوان " نیز هست، معتقد است: در گذشته تصور می‌شد زنان فقط می‌توانند در مشاغل حرفه‌ای و تخصصی موفق باشند و کمتر از وجود آنها در مناصب مدیریتی استفاده می‌شد، اما فرایند اجتماعی شدن زنان در جامعه شدت گرفته و اکنون اثبات شده حضور آنها در مناسب مدیریتی نیز می‌تواند فرهنگ سازمانی را توسعه دهد.

وی که از ابتدای دی ماه سال جاری مسئولیت مدیرعاملی اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان‌های رشت و خمام را بر عهده گرفته است، در خصوص فعالیت‌های این اتحادیه می‌گوید: یکی از سیاست‌های اصلی ما در اتحادیه، حمایت از روستاییان و کمک به عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، دامی، باغی، زراعی و حتی صنایع دستی آنهاست، از همین رو همگام با سیاست های کلان، اقدام به ایجاد روستابازار کردیم تا اقتصاد روستا و روستاییان رونق بگیرد، روستابازار در واقع محلی است که کشاورزان و روستاییان می‌توانند در آن غرفه‌ای داشته باشند تا محصولات و تولیدات خود را به طور مستقیم به عموم عرضه کنند، این مهم پیشتر در چند استان کشور اجرایی شد و ما نیز در گیلان با همکاری سازمان تعاون روستایی توانستیم جزو اولین استانهایی باشیم که روستا بازار را راه اندازی کردیم.

وی افزود: مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان روستا بازار رشت همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارکه فجر با حضور مدیرکل سازمان تعاون روستایی گیلان، مدیر خدمات فنی سازمان جهاد کشاورزی استان و جمع کثیری از اعضای اتحادیه‌های روستایی سراسر استان، در محل سازمان تعاون روستایی شهرستان رشت، به همراه جشنواره غذا و جشن انقلاب برگزار شد و سخنرانان با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، ضمن ایجاد امید بین مردم، خواستار مشارکت آنها در انتخابات پیش رو شدند.

ستوده، روستابازار رشت را دارای ۲۰ غرفه دانست و گفت: این ساختمان با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد تومان، طی سه ماه، در ۳۰۰ متر مربع احداث شد و می‌تواند محصولاتی چون چای، برنج، کیوی، مرکبات، عسل، ماهی، بادام، گل و گیاه، غذاهای محلی و حتی صنایع دستی را عرضه نماید.

مصطفی نصراللهی، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان های رشت خمام نیز در این خصوص به خبرنگار خط اول، گفت: همزمان با دهه فجر و افتتاح ساختمان روستابازار، شش غرفه دائمی بازارچه محصولات کشاورزی نیز راه اندازی شد و بناست محصولاتی چون گل و گیاه، لبنیات محلی، مرکبات، غذاها و شیرینی های محلی، صنایع دستی ساخت دستان هنرمند زنان روستایی، در این بازارچه به صورت دائمی عرضه شود.

وی افزود: جهت تنظیم بازار نیز در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز، در نیمه دوم اسفند ماه، میوه شب عید و سایر نیازهای اساسی چون چای و برنج، روغن و شکر، گوشت و مرغ منجمد و سایر اقلام مربوطه در غرفه‌های روستا بازار به عموم عرضه خواهد شد.

گفتنی است، روستابازار که پیش از رشت در تالش و لنگرود هم راه اندازی شده‌ بود، کمک شایانی به اقتصاد روستا و روستاییان خواهد کرد.

پربیننده‌ ترین ها