چندی پیش بود که طی یک تصادف منجر به مرگ، در بلوار شهید قلی پور رشت، در محدوده بیمارستان پارس، یکی از نیروهای خدماتی این بیمارستان فوت کرد. پلیس علت این سانحه را سرعت زیاد خودروی پراید اعلام کرد.

به گزارش خط اول، متاسفانه خودروها بعد از اینکه از تقاطع روگذر میدان صابرین پایین می آیند، وقتی به لطف اقدامات شهرداری رشت در روانسازی ترافیک با یک بلوار عریض و پهن مواجه می شوند، بیشتر روی پدال گاز فشار می آورند که متاسفانه اگر راننده ماهری نباشید در مواجه با موانع ممکن است خطر تصادف پیش بیاید، نظیر اتفاقی که چندی پیش برای راننده پراید پیش آمد و در پی عدم توانایی کنترل خودرو در سرعت بالا باعث تصادف منجر به مرگ و فوت یک عابر پیاده شد.

گفتنی است، علاوه بر ساکنین منطقه فوق که اتفاقا بیشمار هم هستند، وجود یک بیمارستان بزرگ نیز باعث می‌شود شاید روزانه دو سه هزار عابر اعم از پرسنل بیمارستان و بیمار و همراه بیمار از آن منطقه عبور می کنند و اگر رانندگان (که پس سراشیبی از پل روگذر و مواجهه با بلوار عریض بر سرعت خود نیز افزودند) مراقبت نکنند، احتمال پیش آمدن تصادف بالاست، از همین رو لزوم ایجاد پل عابر پیاده باتوجه به حجم بالای تردد روزانه مردم در آن منطقه زیاد است.

اما اگرچه شهرداری رشت مشکلی با احداث این پل ندارد اما مالکین بومی زمین های اطراف مقاومت کرده و تمایلی به احداث پل عابر پیاده از خود نشان نمی دهند.

با این حال یک منبع آگاه به خبرنگار خط اول گفت؛ شهرداری که حفظ جان شهروندان را نیز در اولویت اقدامات خود دارد، مسیر قانونی را در پیش گرفت و بالاخره موفق شد مجوز احداث پل روگذر محدوده بیمارستان پارس را بگیرد.

اما در فقره اخیر به نظر می رسد، بیش از آنکه شهرداری برای ایجاد پل عابر پیاده گام بردارد، این مردم محلی هستند که باید شهرداری را مجاب به ایجاد پل عابر پیاده کنند ولی متاسفانه علیرغم اینکه شهرداری رشت علاقه خود را برای احداث این پل نشان داده اما با مقاومت اندک معترضان محلی روبه رو شد، با این حال شهرداری کار نیمه تمام خود که روان‌سازی ترافیک در آن منطقه برای شهروندان بود را می خواهد با احداث پل عابر پیاده تمام کند تا برای جان شهروندان نیز گام های موثر بردارد.

پربیننده‌ ترین ها