در استانه عید نوروز، کمترین ‌کاری ‌که شهرداران می توانند انجام دهند، خرید چند سطل رنگ و بکارگیری نیروی غیرماهر جهت رنگ‌آمیزی ظاهر شهر از جداول و تیرهای چراغ برق گرفته تا دیوارهای بلاصاحب و زشت معابر پرتردد است.

به گزارش خط اول، ظاهرا این مهم یعنی رنگ‌آمیزی ظاهر شهر، در کلانشهر رشت، کمتر مورد توجه است و شاید شهرداران مناطق پنجگانه رشت منتظرند شهردار مرکز سطل رنگ را دستشان دهد، درحالیکه این جزو امور روزمره و مرسوم شهرداری هاست و نیاز به دستور و نامه شهردار مرکز ندارد.

شهرداری که اینقدر توانایی تصمیم ندارد و برای خرید چند سطل رنگ منتظر دستور و نامه مقام مافوق است با آن نیروی خدوم خدماتی چه توفیری دارد، ای کاش اینها هم بازی فوتبال را می باختند تا با شهرداری مثل شهردار شهر قدس مواجه شوند.

شهردار رشت که درگیر پروژه های کلانی چون طرح میثاق و زباله سوز و تالاب عینک و غیره است، این وظایف شهرداران مناطق پنجگانه است که امور روزمره و مرسوم شهرداری ها مثل لکه گیری آسفالت و رنگ‌آمیزی جداول و جمع آوری زباله و غیره را در سرلوحه امورشان قرار دهند تا شهری که بواسطه ابرپروژه ها توسط شهرداری مرکز شخم زده شده لااقل توسط شهرداری مناطق بزک دوزک گردد.

به نظر ضروری است، رحیم شوقی شهردار کلانشهر رشت نیز چون شهردار شهر قدس قلم به دست بگیرد و شهرداران و مدیرانی که با این سهل انگاری ها گل به خودی می زنند را به آنجایی بفرستد که شهردار شهر قدس فرستاد.

گفتنی است، شهردار شهرقدس وقتی تیمش در رقابت‌های فوتبال ایام دهه فجر اخیر می بازد، طی ابلاغی سه تن از بازیکنان تیمش که از مدیران شهرداری بودند را به قسمت پاکبانی منتقل می کند.

پربیننده‌ ترین ها