اولین پرواز مستقیم رشت استراخان با ورود یک هیات تجاری و اقتصادی گیلان به سرپرستی رییس اتاق مشترک ایران و روسیه انجام شد.

به گزارش معین نیوز این پرواز با همکاری اتاق بازرگانی گیلان و یک شرکت هواپیمایی بخش خصوصی راه اندازی شده است که اولین پرواز آن روز یکشنبه با حضور یک هیات ۲۲ نفره از تجار و بازرگانان رشت را به مقصد استاک استراخان روسیه انجام شد.

هادی تیزهوش تابان رییس اتاق مشترک ایران و روسیه و همچنین رییس اتاق بازرگانی گیلان در حاشیه مراسم استقبال از تیم تجاری گیلان در استراخان روسیه هدف از برقراری این پرواز را توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه بویژه استان های شمالی و گیلان عنوان کرد.

وی اظهار داشت : گیلان و استراخان بیش از ۴۰۰سال ارتباط تجاری و اقتصادی دارند که از سه دهه پیش اقدامات خوبی برای برقراری مجدد این ارتباط و توسعه آن انجام شده است.

وی ادامه داد: هر چند نشیب و فرازهایی نیز در مسیر ارائه خدمات بهتر به تجار در این سال ها وجود داشته است اما حجم مبادلات اقتصادی و همچنین برنامه ریزی های تجار و بازرگانان در کنار سیاست های دولت های ایران و روسیه موجب شده است تا چشم انداز آیت روابط بهتر شود.

به گفته وی ، تلاش داریم تا با تداوم برنامه های تسهیلکرانه در مسیر ارتباط بیشتر تجار و بازرگانان ایران و روسیه بویزه گیلان و استراخان با برقراری خطوط پروازی و حمل و نقل بهتر کالا و خدمات شرایط مناسب تری را برای تقویت این روابط فراهم کنیم.

تیزهوش از ایجاد سرای ایرانیان در استراخان به عنوان کانون مهم تجاری گیلان و ایران یاد کرد که نقش مهمی در ارتباط گیری و توسعه روابط در کنار پشتیبانی های کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استراخان دارد.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه صمن تشکر از همه دست اندرکاران در پشتیبانی از راه اندازی خط هوایی مستقیم رشت _ استراخان گفت : این پرواز هر خفته روزهای یکشنبه انجام نی شود و برای پایداری آن نیاز به حمایت های دولت و تجار و برنانه ریزی برای جذب گردشگر بین دو استان گیلان و استراخان دارد.

وی افزود : در مدت یک هفته از حضور هیات تجاری و اقتصادی گیلان در استراخان برنامه های مختلفی از دیدار با مسوولان و بازدید از بخ های اقتصادی استراخان تدارک دیده شده است.

اکوچکیان سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در استراخان هم در این برنامه بر ضرورت گسترش ارتباطات بین تجار ایرانی با روسیه بویژه استراخان با توجه به پیشینه ارتباطات گذشته تاکید و آنرا سودمند برای منافع ملی دانست.

وی برقراری این خط هوایی را کاری بسیار ارزشمند توصیف و از اتاق بازرگانی گیلان و شرکت هواپیمایی و تمامی دست اندرکاران آن تقدیر بعمل آورد.

وی گفت : تمام تلاش ها برای بهره مندی بیشتر تجار دوکشور برای تقویت روابط و ت سعه تجارت لست و بازارهای خوبی در استراخان روسیه برای بازرگانان ایرانی فراهم است .

در مراسم اولین پرواز مستقیم رشت به استراخان روسیه در استان گیلان اسحاقی معاون اقتصادی استانداری گیلان و هیات همراه نیز حصور داشتند که بر گسترش این روابط تاکید شد.

پربیننده‌ ترین ها