جمعی از تجار و فعالان اقتصادی نسیت به عدم تسهیلگری و برخورد مناسب کنسولگری کشور روسیه در رشت ابراز نارضایتی و گله مندی کردند.

به گزارش معین نیوز، این فعالان اقتصادی که در راس هیاتی تجاری با اولین پرواز مستقیم رشت _ استراخان پس از د و دهه وقفه در احیای این پرواز که با هدف توسعه روابط و گسترش همکاری ها به استراخان روسیه رفتند در نشست بررسی مشکلات خود با مسوولان این استان نارضایتی خود را از عملکرد کنسولگری روسیه بر زبان راندتد.

شدت ناراحتی از نحو خدمات و تلقی عدم استقبال این کنسولگری از راه اندازی پرواز رشت _ استراخان به حدی بود که بخش مهمی از جلسه به گلایه ها در این زمینه اختصاص داشت.

آنان به پاسخ دیر هنگام و عدم راهنمایی های صحیح و کم توجهی به خواستگاه فعالان اقتصادی و تجاری و نبود تسهیلگری در سیاست های این کنسولگری اشاره و خواستار اصلاح این روند شدند.

فعالان اقتصادی گیلان تاکید کردند گاهی با مراجعه به کنسولگری و بی نتیجه بودن درخواست ها همان مطالبات از طریق سفارت روسیه در تهران پیگیری می شود که خوشبختانه در زمان مناسب و با ر فتار پسندیده روبر و پاسخ ها دریافت می گردد .

این افراد متدکر شدند ،: اگر قرار است کارهایمان را از طریق سفارتخانه در تهران پیگیر باشیم پس چه ضرورتی برای حضور کنسول و کنسولگری در رشت است در حالی که راه اندازی کنسولگری برای تسریع و تسهیل در خدمات با توجه به اهداف توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی و تجاری و فرهنگی دو کشور و استان هایی مثل گیلان و استراخان است.

در این نشست که در سرای ایرانیان در استراخان روسیه برگزار شد و دنیس آفاناسیف معاون هیئت دولت آستراخان روسیه و استانیسلاو سینچنکو رییس اتاق بازرگانی استان آستراخان حضور داشتند ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور ایران و روسیه و رفع مشکلات و تسریع در روند ارائه خدمات کنسولگری اعلام شد :تلاش می شود تا مشکلات مطرح شده برطرف گردد زیرا حصور و همکاری و فعالیت تجار و فعالان اقتصادی دو کشور و استان های گیلان و استراخان بسیار حایز اهمیت است و ما علاقمند به تقویت این روابط هستیم.

در نشست دیگری که هیات بازرگانی و اقتصادی گیلان در سرای ایرانیان در استراخان روسیه با حضور رئیس منطقه ویژه اقتصادی لوتوس استراخان و سر کنسول ایران در این استان برگزار شد این گلایه ها مجدد بازگو شد.

مهدی اکو چکیان سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در استراخان روسیه با توجه به اهمیت برقراری و تداوم پرواز مستقیم رشت به استراخان و به العکس بر ضرورت و توجه جدی کنسولگری های دو استان گیلان و استراخان در تسهیلگری و پشتیبانی از تجار و فعالان اقتصادی و گردشگران در این زمینه تاکید کرد

وی گفت : در استراخان کنسولگری جمهوری اسلامی در حداقل زمان ممکن نسبت به صدور ویزا بویزه برای فعالان اقتصادی اقدام می کند و همین انتطار نیز برای کنسولگری روسیه در رشت انتطار است تا هموطنانمان در ایران از این خدمات در زمان مناسب برخوردار شوند.

وی اظهار داشت : اکنون شرایط بسیار متفاوت و مهمی را برای توسعه روابط و تقویت ارتباطات اقتصادی و تجاری دو کشور بویژه استان های همسایه شاهد هستیم که نقش کنسولگری ها بسیار مهم و تسهیل کننده و در راستای جلب حمایت ها حایز اهمیت فراوان است.

پربیننده‌ ترین ها