مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان گفت: همزمان با افتتاح ۷۰۰۰ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در کشور، تعداد ۱۸۲ طرح با سرمایه گذاری ۲۴۰۰ میلیارد ریالی فردا ششم شهریور ماه در استان افتتاح می گردد.

به گزارش خط اول، محمد حسین داودی امام، به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت، به ارائه گزارش عملکرد صندوق کارآفرینی امید در استان گیلان پرداخت و گفت: صندوق کارآفرینی امید، صندوقی برای حمایت از کارآفرینی است و پرداخت تسهیلات کم بهره به کسب و کارهای خرد و کوچک را سرلوحه امور خود قرار داده است، از همین رو از دهه فجر سال گذشته تا به امروز یعنی طی حدود شش ماه، این صندوق در گیلان به ۱۸۲ طرح خدماتی، صنعتی و کشاورزی در قالب اشتغال روستایی و بند الف تبصره ۱۸ و تفاهمنامه فی مابین صندوق و نهادهای حمایتی تسهیلات پرداخت نموده است.

وی این طرح‌ها را شامل ۷۷ طرح خدماتی، ۶۵ طرح صنعتی و ۴۰ طرح کشاورزی دانست و گفت: با افتتاح این طرح ها برای ۴۵۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان مهم‌ترین این طرح‌ها که در هفته دولت افتتاح خواهد شد را شامل واحدهای تولیدی ماشین آلات صنعتی در مجتمع کارگاهی فشتم، درب و پنجره دوجداره روستای دوگور صومعه سرا، تولید درب ضد سرقت روستای خانقاه تالش، سردخانه در روستای قلعه دوش تالش، واحد بسته‌بندی و سورتینگ روستای تازه آباد فومن، روستای بدون بیکار گوشلوندان فومن، اقامتگاه بوم گردی تی باغ فومن و غیره اعلام نمود.

محمد حسین داودی امام در ادامه به برنامه‌های سال جاری صندوق کارآفرینی امید در گیلان نیز اشاره کرد و گفت: حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید با اولویت پرداخت تسهیلات به روستاها و مناطق محروم است، از همین رو از سال گذشته طرح روستای نوفن در راستای انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی  اقتصادی در صندوق  آغاز شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی روستای نوفن به منظور انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و استفاده حداکثری از منابع، ساماندهی روستای بدون بیکار، حمایت از صندوق های خردمحلی و پرداخت تسهیلات در قالب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ و احیا واحد‌های راکد و نیمه راکد از برنامه های صندوق کارآفرینی امید گیلان در سال‌جاری است.

پربیننده‌ ترین ها