استخر شنای فرهنگیان رشت، بعد از ۱۸ سال، در دهه فجر سال گذشته، با حضور عباسی استاندار گیلان، رحمانی مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان و فائزی مدیرکل وقت آموزش و پرورش گیلان افتتاح شد، اما یک سال بعد از افتتاح هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته و درب آن به روی فرهنگیان بسته است.

به گزارش خط اول ورزشی، این استخر که در برف سنگین سال ۸۳ فرو ریخته بود، با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان ( طبق گزارشی که روز افتتاح اعلام شد) در دهه فجر سال گذشته جزو پروژه های افتتاحی راه و شهرسازی و آموزش و پرورش استان گیلان قرار گرفت، اما علیرغم افتتاح، همچنان درب آن به روی فرهنگیان و ورزشکاران بسته است.

اگرچه رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان پاسخگو نبود، اما یک منبع آگاه در این سازمان ضمن تایید این موضوع به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: متاسفانه پروژه زمان افتتاح، تکمیل نبوده و معلوم نیست چه اصراری برای افتتاح آن وجود داشت.

البته وی تنها مدیران وقت آموزش و پرورش استان را مقصر ندانست و گفت: این استخر جزو پروژه های راه و شهرسازی استان بوده و انها باید پاسخگو باشند چرا پروژه ای که هنوز تکمیل نبوده را در لیست پروژه های افتتاحی دهه فجر قرار داده اند.

اما فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان که تنها شش ماه ! از ریاستش میگذرد، پاسخگویی در این خصوص را به رئیس اداره نظارت بر پروژه های دولتی سازمان واگذار کرد؛ عباس پورمهران هم در این خصوص به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: همان زمان هم گزارش داده بودیم که پروژه هنوز کامل نیست و امکان افتتاح وجود ندارد، اما مدیران وقت اصرار داشتند، اندک کارهای باقیمانده پروژه را می توان در بازه زمانی کوتاه مدت بعد از افتتاح هم انجام داد، از همین رو پروژه نیمه کاره را در لیست افتتاحی های دهه فجر قرار دادند.

وی افزود: بعد از افتتاح، چون مطالبات پیمانکار پرداخت نشد، پروژه خوابید و همان کارهای جزیی باقیمانده که عمدتا به تاسیسات استخر مربوط می شد، ابطر باقی ماند؛ سازمان هم به ناچار علیه پیمانکار اقامه دعوا کرد و در مسیر قضایی بودیم که مدیرکل سازمان تغییر کرد.

وی ادامه داد: مدیرکل جدید هم از افتتاح یک پروژه تکمیل نشده ابراز تعجب کرد و بلافاصله با پیمانکار و سازمان برنامه و بودجه استان جلساتی گذاشت و در نهایت با قولی که در راستای تامین بودجه نهایی از طرف سازمان برنامه و بودجه داده شد، پیمانکار حدود یک ماه پیش کار خود را مجدد آغاز کرد و قرار بود در دهه فجر امسال به بهره برداری نهایی برسد اما متاسفانه باز هم پول نیامد و باعث شد سرعت تکمیل پروژه کند شود ولی خوشبختانه متوقف نشد و به احتمال فراوان تا پایان سال پرونده بسته خواهد شد.

اگرچه هنگام افتتاح، هزینه تمام شده استخر 21 میلیارد تومان عنوان شد، اما پورمهران عنوان کرد: تاکنون ۱۷ میلیارد تومان برای استخر فرهنگیان هزینه شده و برای تکمیل به شش میلیارد تومان دیگر نیاز است، و این اختلاف ارقام احتمالا بخاطر این است که تصمیم گرفته شد از تجهیزات مدرن تر و به روز تری در تاسیسات استخر استفاده گردد.

نکته جالب اینجاست، استاندار گیلان در روز افتتاح، تاکید داشت؛ برای این مجموعه اعتبارات کاملی پرداخت شده و اکنون با توجه به محدودیت های مکانی که در استان وجود دارد (کمبود استخر)، آموزش و پرورش باید به فکر برگزاری مسابقات بین المللی و کشوری باشد؛ اما غافل اینکه مدیرانش پروژه ای نیمه کاره را در لیست پروژه های تکمیل شده قرار دادند.

گفتنی است، بعد از اینکه برف سال 83 استخر فرهنگیان را تخریب نمود، سال 91 هم استخر کوثر رشت – دیگر استخر عمومی مرکز استان گیلان –جهت بازسازی، تخریب شد و همچنان مخروبه هست، از همین رو افتتاح استخر فرهنگیان می توانست عصای دست استان باشد که با بی توجهی چنین نشد؛ لااقل تا به امروز.

پربیننده‌ ترین ها