سرپرست تیم ملی واترپلو ایران از صعود تیم ملی کشورمان به فینال مسابقات قهرمانی واترپلو جوانان آسیا و رویارویی با ژاپن خبر داد.

عماد همتی در گفتگو با خبرنگار خط اول ورزشی اظهار داشت: تیم واترپلو جوانان کشورمان امروز جمعه 18 اسفند ماه، در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی آسیا مقابل تیم ملی واترپلو جوانان چین با نتیجه 7 بر 5 پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

وی افزود: با پیروزی برابر تیم چین و همچنین پیروزی تیم ملی ژاپن برابر قزاقستان، ملی‌پوشان ایران باید در فینال این دوره از مسابقات فردا به مصاف ژاپن بروند.

عماد همتی که ریاست هیات شنا، شیرجه و واترپلوی استان گیلان را نیز بر عهده دارد، ادامه داد: در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا که در شهر کلارک فیلیپین برگزار می شود، ۱۰ تیم حضور دارند که در ۲ گروه ۵ تیمی با یکدیگر به رقابت پرداختند. تیم واترپلو زیر ۱۸ سال ایران در گروه دوم (B) با تیم‌های مالزی، قزاقستان، سریلانکا و سنگاپور هم‌گروه بود و در گروه A نیز ازبکستان، چین، تایلند، ژاپن و عربستان سعودی حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تیم واترپلو ایران ابتدا توانست با نتایج درخشان۳۴ بر ۳ و ۳۴ بر صفر به ترتیب برابر تیم های ملی مالزی و سریلانکا به پیروزی دست یابد، سپس در یک دیدار فینال گونه برابر قزاقستان پس از تساوی ۹ بر ۹ در وقت قانونی، در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و در دیدار آخر جهت حفظ سرگروهی، سنگاپور را با نتیجه 19 بر 8 شکست داد.

سرپرست تیم ملی اسامی واترپلوئیست‌های ایران را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- علی ابوالقاسمی

۲- امیرحسین امیریان

۳- سهیل پرگاری

۴- عرشیا عبداللهی‌فر

۵- محراب گلستانی‌راد

۶- محمدامین سهیلی

۷- محمدطاها سمائی

۸- محمدامین سلحشور

۹- امیرمحمد اسمعیلی

۱۰- محمدامین صادقی‌نژاد

۱۱- متین روح‌بخش مجدر

۱۲- فربد برقعی

۱۳- امیرعلی صیادیان

۱۴- ماهان ابوالحسنی

اسامی کادر فنی تیم ملی واترپلو جوانان ایران نیز به شرح زیر است:

سرمربی: علی پیروزخواه

مربی: امیرمحمد ماندنی

مربی: علیرضا کاردان‌پور

سرپرست: عماد همتی

پربیننده‌ ترین ها