رئیس کل دادگستری گیلان در بازدید از دو کارخانه بزرگ در شهر صنعتی رشت:

دستگاه قضا به جد دنبال برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی است

شرایط امروز جامعه، اهمیت توجه به اشتغال را مضاعف کرده است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، سیدمهدی فلاح میری دادستان مرکز استان، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و رییس ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در گیلان، حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت، نادر ناصری آذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت از جمله صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب (گروه صنعتی دکتر برق لامع) بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خط اول، حجه الاسلام خلیلی در بازدید از کارخانه حوله بافی پیشروتاب که بزرگ ترین و مدرن ترین کارخانه حوله بافی کشور و تنها حوله بافی استان گیلان است، اظهار داشت: دستگاه قضا به جد، دنبال برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی است، تا چرخه اقتصاد و معیشت در کشور متزلزل نگردد.

وی افزود: شرایط امروز جامعه، اهمیت توجه به اشتغال را مضاعف کرده است و می طلبد تمام تلاش خود را برای اشتغالزایی بکار ببندیم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه "همه ما مسئولیت داریم از تولید و اشتغال حمایت کنیم"، افزود: از همین رو از همه مدیران می خواهم، قبل از ورود دستگاه قضایی، به وظیفه ای که در قبال تولید دارند به خوبی عمل کنند.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این بازدید گفت: کارخانه ریسندگی و بافندگی « پیشروتاب» در زمان مدیریت قبلی دچار ورشکستگی شده بود که با حمایت های دستگاه قضایی خصوصا رئیس کل دادگستری استان، توانست بدهی های خود را پرداخت کرده و اکنون 120 نفر در آن مشغول بافندگی حوله هستند که به دلیل دارا بودن کیفیت مناسب به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مشکل این واحد تولیدی را در حوزه ثبتی عنوان کرد و گفت: در اولین نشست کمیته اقتصاد مقاومتی که طی هفته آینده تشکیل خواهد شد با حضور مدیرکل ثبت اسناد و سایر مدیران اجرایی مشکلات این کارخانه نیز مطرح خواهد شد تا با مرتفع شدن این مشکل و مشارکت سرمایه گذار، زمینه اشتغال بیش از 200 نفر از جوانان استان فراهم گردد.

حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت هم در بازدید از صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب، با ذکر این نکته که استقرار بزرگترین کارخانه حوله بافی کشور در شهرستان رشت، ظرفیت مناسبی برای افزایش ضریب اشتغال جوانان شهرستان و پاسخ به نیاز بازار داخلی فراهم آورده، تصریح کرد: در صورت دریافت حمایت های لازم، این واحد از توان رقابت با تولیدات مشابه خارجی برخوردار می باشد.

وی افزود: در صورت رفع مشکلات بانکی و قضایی شرکت پیشروتاب (حوله برق لامع)، این واحد امکان افزایش دو برابری اشتغال موجود را خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این مطلب که توانمندی صنعتگران کشورمان همیشه اقتصاد و اشتغال را در برابر تکانه های مختلف محافظت کرده است، خاطرنشان کرد: هر جا اراده کرده ایم، توانسته ایم کالاهایی ارزان تر و با کیفیت تر از مشابه خارجی تولید و اعتماد بازارهای داخلی و خارجی را جلب نماییم.

مهندس کاظم مادرشاهی مدیرعامل و رییس هیات مدیره صنایع ریسندگی و بافندگی پیشروتاب نیز در گفتگو با هیات قضایی و اجرایی گیلان تصریح کرد: با وجود اینکه ستاد رفع موانع تولید استان در هشت سال گذشته بارها مصوباتی در خصوص دریافت تسهیلات برای این واحد تولیدی داشته است اما با کارشکنی بانکها هیچگاه این مصوبات اجرایی نشده است.

وی افزود: تمام بدهی های پرداخت شده اعم از کارگری و مالیاتی و بانکی و انرژی، در این هشت سال که مدیریت کارخانه را برعهده گرفته ایم جملگی از محل آورده شخصی بوده است و حتی یک ریال از تسهیلات بانکی استفاده ننموده ام.

مهندس مادرشاهی تاکید کرد: در صورت رفع برخی مشکلاتی ثبتی و بانکی، توان تولید را در کمتر از دو ماه به دو برابر خواهیم رساند.

گفتنی است، نادر ناصری آذری مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان گیلان که اولین روز کاری خود در گیلان را تجربه می کرد، با حضور در این بازدید وعده داد در اولین کار عملیاتی خود مشکل ثبتی این واحد تولیدی را برطرف خواهد کرد.

لازم به ذکر است مهدوی مدیر شهر صنعتی رشت، محمدنژاد معاون برنامه ریزی فرماندار رشت و معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان از دیگران مدیران حاضر در این بازدید بوده اند.

پربیننده‌ ترین ها