مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان عصر روز پنجشنبه پنجم مهرماه در مجموعه ورزش های ساحلی سیروس قایقران منطقه آزاد بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش خط اول، در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان، اختر عباس نایب رییس فدراسیون جهانی کبدی، عباس اورسجی رییس کنفدراسیون کبدی آسیا و رییس فدراسیون کبدی ایران، محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، علی مطهری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و تنی چند از مهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت ایات قران مجید و پخش سرود ملی با نوازندگی گروه موزیک نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با رژه تیم داوران و تیم‌های ملی کشورهای پاکستان، لبنان، فلسطین، کنیا، آلمان، دانمارک، نپال، عراق، ترکمنستان و ایران همراه شد.

قرائت سوگندنامه این مسابقات توسط محمد ملاک کاپیتان تیم ملی کبدی ساحلی و اجرای برنامه های محلی و پخش ترانه‌های محلی توسط گروه هنری سی گل از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات بود.

اگرچه سازمان هواشناسی، شرایط جوی شمال کشور در این روز را بارانی و سواحل خزر را طوفانی پیش بینی کرده بود اما علیرغم بروز این اتفاق در استانهای شمالی، اما در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه، منطقه ازاد انزلی شاهد هوایی ارام و متبوع بود. ولی بلافاصله با اتمام مراسم آغازین و با شروع رسمی رقابتها، بارندگی هم آغاز شد و دیدار افتتاحیه بین ایران و نپال زیر بارش شدید باران برگزار گردید.

 

رییس فدراسیون کبدی ایران: هدف ما المپیکی شدن این رشته ورزشی است

عباس اورسجی رییس کنفدراسیون کبدی آسیا که رییس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران نیز هست به عنوان میزبان ضمن خوشامدگویی به مهمانان و ورزشکاران در این مراسم اظهار داشت: در ابتدا از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که در برگزاری این مسابقات به ما کمک کردند، قدردانی می‌کنم و خرسندم که میزبان اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان در ایران زیبا، پهناور و اصیل هستیم.

وی افزود: هدف ما از میزبانی در سطح بین‌المللی توسعه رشته کبدی در تمام کشورهای جهان است تا مقدمات رسیدن به المپیک فراهم کنیم. آرزویی که برای کبدی چندان دور و دراز نخواهد بود.

 

دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا: قطعاً در آینده باز هم شاهد میزبانی‌ خوب ایران خواهیم بود

سپس محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا نیز در این مراسم گفت: خوشحالیم ملت شریف ایران میزبان این مسابقات هستند و بهترین میزبانی را از طرف ایران به خصوص استان گیلان شاهد هستیم.

وی افزود: افتخار می‌کنم در زمان برگزاری این مسابقات در کنار شما هستم. شما شاهد میزبانی خوب ایران و استان گیلان هستید. اولین دوره مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان در ایران برگزار می‌شود و از عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی ایران برای اینکه این میزبانی را پذیرفتند، قدردانی می‌کنم و به نمایندگی از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون کبدی آسیا از حضور همه شما متشکرم.

دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا خاطر نشان کرد: این اولین مسابقات کبدی نیست که ایران میزبان آن است و پیش‌تر هم شاهد میزبانی ایران بودیم و قطعاً در آینده باز هم این میزبانی‌ها را از ایران شاهد خواهیم بود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان: گیلان آمادگی میزبانی رویدادهای بین المللی را دارد

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این آئین ضمن تقدیر و تشکر فراوان از عوامل برگزاری این مسابقات بخصوص فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران و منطقه ازاد انزلی گفت: بیش از شش ماه است که عزیزان ما در این سازمان ها و همینطور وزارت ورزش و جوانان به شدت در حال تلاشند تا این مسابقات به نحو احسنت برگزار شود.

جهانبخش آرمان ضمن خرسندی از میزبانی تیم های بزرگ کبدی دنیا مثل پاکستان، کنیا، آلمان، سریلانکا، نپال، دانمارک، لبنان، فلسطین و عراق؛ گفت: باید از مقام عالی وزارت ورزش و جوانان اقای دکتر دنیامالی تشکر ویژه داشت که حضور ایشان سرمنشا ایجاد تحولات گسترده بخصوص در برگزاری رویدادهای بین المللی در سطح کشور بخصوص گیلان شده است.

وی از آمادگی گیلان برای میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی خبر داد و تصریح کرد: بی‌شک برگزاری چنین رویدادهایی در استان نتایج خوبی برای ورزش و ورزشکاران استانی در رشته‌های مختلف خواهد داشت و به عنوان نماینده جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان از همه فدراسیون‌هایی که استان را محور قرار می‌دهند در برگزاری اردوهای تیم‌های ملی و بین‌المللی نهایت قدردانی را داریم.

آرمان ادامه داد: ورزش کبدی از رشته‌های پر هوادار گیلان است و امیدواریم در برگزاری این رویداد بزرگ جهانی با تعامل و همفکری میزبانی شایسته بوده و مقام قهرمانی را برای کشورمان بدست آوریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان تاکید کرد: استان گیلان با کسب ۲۸۶ مدال در سال ۱۴۰۲ افتخار رده سومی کشور را در مدال آوری به خود اختصاص داد.

 

معاون گردشگری منطقه آزاد انزلی: توجه ویژه‌ای به امر ورزش و توریسم ورزشی داریم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری مسابقاتی در چنین سطح، انرژی و توان و انگیزه مان را افزایش می دهد تا بیشتر تلاش کنیم.

علی مطهری افزود: منطقه آزاد انزلی علاوه‌ بر فعالیت‌های اقتصادی توجه ویژه‌ای به امر ورزش و توریسم ورزشی دارند. وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود در گیلان، منطقه آزاد انزلی نیز در راستای اشاعه ورزش در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی و به تبع آن جذب توریسم ورزشی گام برمی‌دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در حال حاضر این منطقه نقش پر رنگی در عرصه‌های ورزشی دارد و این فعالیت به گونه‌ای است که می‌تواند در رشته ‌های مختلف عرض اندام کند.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام نیز از دیگر سخنرانان آیین افتتاحیه بود؛ وی هم از اینکه گیلان میزبان چنین رویداد بی نظیری است بر خود بالید و گفت: از دکتر دنیامالی انتظار می رود همانگونه که تاکنون در کسوت نمایندگی مردم از ورزش و ورزشکاران حمایت می کردند اکنون در کسوت وزیر ورزش و جوانان نیز تلاش بیشتری برای حمایت از ورزشکاران و مربیان و داوران مستعد کشور داشته باشند.

وی از حمایت های منطقه آزاد انزلی در جهت توسعه اقتصادی و ورزشی منطقه و همچنین از تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و فدراسیون کبدی جهت بهتر برگزار شدن این رویداد مهم و بزرگ تقدیر و تشکر کرد.

پس از پایان مراسم افتتاحییه که به اذان مغرب به افق گیلان ختم شد، اولین دوره رقابتهای کبدی ساحلی قهرمانی جهان به طور رسمی با دیدار ایران و نپال آغاز گردید که البته زیر بارش شدید باران بود اما بیش از 500 تماشاگر حاضر در این مراسم، ورزشگاه را ترک نکردند تا شاهد هنرنمایی بازیکنان تیم ملی کشورمان باشند.

پربیننده‌ ترین ها