دختر نوجوان گیلانی، پدیده جدید تیر و کمان کشور است، او که تنها ۱۴ سال دارد سرشار از انگیزه است و می‌گوید؛ به المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس می اندیشد.

به گزارش خط اول ورزشی، با نگاهی به مسابقات کاپ آزاد تیر و کمان کشور، در یک ماه اخیر، می‌بینیم سکوی قهرمانی همه آنها متعلق به یک نفر بوده است، رها رمضانپور.

او که تنها ۱۴ سال دارد، بعد از اینکه شهریور ماه در مسابقات تیر و کمان قهرمانی استان گیلان، موسوم به مسابقات فصلی ویشکا، در بخش ریکرو روی سکوی قهرمانی ایستاد انگار در غلطک موفقیت قرار گرفت، چراکه رها هنوز رخت مسابقات ویشکا را از تن در نیاورده بود که بلافاصله به مسابقات کاپ آزاد تیر و کمان قهرمانی کشور در استان البرز اعزام شد و توانست از بین تیراندازان مطرح کشور روی سکوی نایب قهرمانی بایستد.

اما این پایان کار نبود، رها چند روز پیش نیز - سیزدهم مهر ماه - به مسابقات کاپ آزاد تیر و کمان قهرمانی کشور در استان گلستان اعزام شد و یک بار دیگر در بخش ریکرو روی سکوی قهرمانی ایستاد، نکته شگفت انگیز این رویداد اینجاست که این دختر نوجوان مقام قهرمانی خود را در بین تیراندازان مرد و زن، در رده بزرگسالان به دست آورد.

این قهرمانی‌های پی در پی ما را بر این داشت به سراغ این پدیده نوجوان تیر و کمان کشور برویم؛ اگرچه او از محمدجواد تقوی سرمربی فعلی تیم ملی نوجوانان ایران به عنوان مربی سازنده خود نام برد اما می‌گوید: مادرم (نجمه علی محمدی) یکی از ورزشکاران حرفه‌ای تیر و کمان بوده و از ۴ سال پیش، تشویقم کرد به تمرینات این رشته بیایم و کم کم من نیز علاقمند شدم، از همین رو اولین و موثرترین مربی‌ام مادرم است، ولی آقای تقوی نیز زحمات بسیاری برای من کشیدند.

رها که پیشتر سوارکاری و بدمینتون را نیز تجربه کرده بود و حتی موفقیت‌هایی نیز در رشته دومیدانی به دست آورده بود، معتقد است: اگر تمام تمرکزم را روی تیر و کمان بگذارم بلاشک می توانم در المپیک بعدی یعنی ۲۰۲۸ لس آنجلس نه تنها حضور داشته باشم بلکه برای کشورم کسب مدال نیز کنم، همانطور که پدرم همیشه تاکید می کند با یک برنامه ریزی درست و منظم، می توان به این مهم دست پیدا کرد.

وی که هفته آینده عازم مسابقات رنکینگ کشوری در تهران است، می‌گوید: سایت تیراندازی هیئت تیر و کمان گیلان کمک بزرگی برای ورزشکاران این رشته در استان است، شاید استاندارد نباشد ولی بسیاری از استانها همین را هم ندارند، از همین رو باید از آقای گسگری رییس هیات تیر و کمان گیلان تشکر کرد که چنین امکاناتی را برای استان فراهم کرده است.

در هر صورت تیراندازی رشته گران و پرهزینه‌ای است؛ مادر رها که خود از قهرمانان این رشته است، می‌گوید: یک کمان حرفه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون تومان می‌ارزد که در توان همه نیست تهیه کنند، حتی یک بسته تیر ۱۲ تایی هم ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد که استفاده استاندارد از آن ۶ ماه است، اما ما بیش از دو سه سال از آن استفاده می‌کنیم به همین دلیل بیش از این به حمایت متولیان ورزش نیاز داریم تا رها راهی که شروع کرده است را با موفقیت ادامه دهد و برای ایران افتخارآفرینی کند.

پربیننده‌ ترین ها