خط اول: گروه شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان سالهای متمادی در انحصار مسعود موسوی بود. مرد خوش پوش با موهای جوگندمی، که خوب و شمرده صحبت می کند و همواره یکی از اعضای کم حاشیه هیات مدیره بوده است. او البته دوبار تا یک قدمی شهرداری رشت هم رفته و ناموفق بازگشته است. موسوی که روزگاری بخش زیادی از پروژه های شهرسازی استان را در قامت مهندسین مشاور قبضه کرده بود، با اینکه این روزها در کارخانه نوآوری استان گیلان سرش گرم حمایت از ایده ها و استارتاپهاست، دوباره سودای هیات مدیره کرده است. البته دکتر موسوی را همه با شلوغ بودن سرش میشناسند!

در سال 1400 که اعضای هیات مدیره وقت، یک به یک استعفا کردند، ابراهیم افشاری، یک مرد متین مو جوگندمی دیگر، که از قضا کمی قدبلندتر هم بود، پس از چند دور علی البدلی، موفق شد تا خود را به صندلی هیات مدیره برساند. دانش آموخته دانشگاه آزاد تهران مرکز، در این سه سال فرصت کافی داشته تا بتواند تفاوت عملکرد خود را با موسوی نشان دهد و اعضای سازمان را قانع کند که ادامه عضویت او، برای همگان مقبول تر خواهد بود. کاری که چندان آسان نیست ولی احتمالا افشاری برایش برنامه ویژه ای خواهد داشت.

اگر قصه دوره دهم شهرسازی فقط دو شخصیت مهم داشت، و حالا هنوز در مرداد ماه بودیم، شاید می شد نام موسوی را در کنار مبصر، جزء خیال جمع ترین کاندیداهای این دوره نوشت، اما همه چیز با حضوری عظیم آغاز شد! عظیم نوربخش در گروه شهرسازی ثبت نام کرد و همه چیز را بهم ریخت!

عظیم نوربخش البته سالها پیش تمایل خود را برای هیات مدیره نظام مهندسی نشان داده بود، اما از سال 94، قانون مانع او می شد تا اینکه بازنشسته شد و حالا آمده که بازی را بهم بزند. نوربخش دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس رسمی دادگستری است. او با سالها مدیریت عالی در بنیاد مسکن و منطقه آزاد، طرفداران و دوستان زیادی برای خود رقم زده است. نوع تعامل ویژه، ارتباط حسنه او با ارباب رجوع و بدنه سنتی هواداران، از عظیم نوربخش یک حریف چغر و بد بدن ساخته است که به راحتی شکست خوردن را بلد نیست!

باید دید آیا مسعود موسوی، با امتداد آرای سنتی خود به روزهای اوج برمیگردد؟ عظیم نوربخش صندلی هیات مدیره را پس از چند سال دوباره پس میگیرد؟ یا در رقابت این دو افشاری، آرام آرام و ریز ریز همچون خصوصیات اخلاقی اش خود را روز به روز بالا می کشد و در مقابل رزومه اش می نویسد: عضو دوره های نهم و دهم! شاید هم حمید پورحسین روشن، شگفتی ساز جدید این گروه لقب بگیرد؟ کمی صبر میکنیم....

پربیننده‌ ترین ها