مجمع هیات ژیمناستیک بهترین جا برای معرفی و انتخاب رییس هیات است و چنگ زدن به ریسمان های پاره و متوسل شدن به رانت و لابی های غیر ورزشی، توسط برخی افراد، جهت ماندگاری بیشتر در هیات، چندان به صلاح جامعه ژیمناستیک استان گیلان نیست.

به گزارش خط اول ورزشی، به زودی رقابتهای المپیک ۲۰۲۴ در پاریس آغاز می شود و خواهید دید کشورهایی که در پایان در رده های نخست رنکینگ مدالی خواهند ایستاد، قسمت قابل توجهی از مدال های رنگارنگشان را در مواد مختلف رشته ژیمناستیک بدست آوردند، این درحالی است که کشور ما بعد از سی و سه دوره از المپیک تنها توانست یک سهمیه ورودی به این اوردگاه بزرگ ورزشی بدست اورد، واقعا چرا به این رشته مادر و پرمدال در کشورمان توجه نمی شود؟

فدراسیون ژیمناستیک بیش از یک سال چالش های عجیب مدیریتی را سپری کرد و باعث شد این سازمان ورزشی از کارکرد واقعی خود دور بماند، اما هرچه که بود بالاخره ثبات و ارامش به فدراسیون برگشت و زهرا اینچه درگاهی کار خود را با قوت بیشتری نسبت به گذشته آغاز کرد، ولی همچنان مقاومت هایی بخصوص در استانها صورت می گیرد تا روند توسعه، شتاب نگیرد؛ نظیر انچه در هیات ژیمناستیک گیلان رخ می دهد.

رضا صوفی خواه که 12 تیر ماه جاری دوره چهار ساله مدیریتش در هیات ژیمناستیک گیلان به پایان رسیده است تلاش هایی می کند تا مجدد بر این مسند باقی بماند اما باتوجه به سوگیری هایی که در زمان غیبت اینچه درگاهی داشته است، طبیعیست فدراسیون تمایلی برای ماندگاری وی بر این صندلی نداشته باشد. اما واقعیت این است نه فدراسیون و نه اداره کل ورزش و جوانان استان و نه خود هیات ژیمناستیک گیلان به تنهایی قادر به تصمیم گیری برای صندلی ریاست این هیات نیستند و این مجمع هیات ژیمناستیک گیلان است که در نهایت تصمیم می گیرد چه کسی رییس شود.

با این حال فدراسیون طبق وظیفه خود در پایان دوره صوفی خواه نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان می نویسد تا این اداره کل نسبت به معرفی سرپرست اقدام نماید، اگرچه فدراسیون تعجیل دارد و تاکنون سه نامه جهت معرفی سرپرست به اداره کل ورزش گیلان زده است تا جامعه ژیمناستیک گیلان بیش از این بدون رییس نمانند، اما شرایط سیاسی کشور و برگزاری پرشور انتخابات اجازه نداد تصمیمی عجولانه از سوی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گرفته شود.

حال که تب انتخابات فروکش کرده اداره کل ورزش استان فرصت کافی و وافی برای معرفی سرپرست هیات ژیمناستیک گیلان به فدراسیون دارد، امر مهمی که بعد از دو هفته بلاتکلیفی هیات، بلاشک به زودی رخ خواهد داد و فدراسیون نیز به محض دریافت نامه، اقدام به صدور حکم برای سرپرست خواهد نمود تا بیش از این خانواده ژیمناستیک استان متضرر نگردند.

سرپرست هم رییس و همه کاره هیات نیست بلکه تازه شروع ماجراست؛ او وظیفه دارد با روندی پرشتاب مقدمات برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات را برپا نماید تا هرکسی که این توانایی را در خود می بیند توان اداره این هیات را دارد پا پیش بگذارد و مجمع را متقاعد به توانمندی خود نماید و رای بیاورد، نه اینکه از مسیر ناصواب و رانت و لابی های شبانه تلاش کند کرسی این هیات را بدست اورد.

بلاشک مجمع هیات ژیمناستیک بهترین جا برای معرفی رییس جدید هیات خواهد بود و توسل به افرادی خارج از مجموعه ژیمناستیک و حتی ورزش، کمکی به افراد مدعی نخواهد کرد و فقط آسیبش را به ورزشکاران می زند؛ حال فهمیدید چرا ژیمناستیک نتوانست تاکنون در اوردگاه های مهم بین المللی خودی نشان دهد، چراکه به جای شیفتگان خدمت، اسیر تشنگان قدرت است.

 

پربیننده‌ ترین ها