امیرعباس سیاح کوهی ملی پوش گیلانی تیم ملی کبدی ساحلی کشورمان که پیشتر با تیم ملی جوانان نایب قهرمان جهان شده است، می گوید؛ اکنون برای کسب عنوان قهرمانی جهان آماده است.

سیاح کوهی در گفتگو با خبرنگار خط اول ورزشی اظهار داشت: تیم ملی کبدی ساحلی هشت دوره اردوی منظم را طی کرده است و سرمربی تیم اقای کیانوش نادریان به همراه کمکهایشان اقایان ابوالفضل مقصودلو، حداد رحیمی و سعید کمالی تلاش زیادی کردند تا تیم به مرز امادگی برسد، از همین رو با بقیه ملی پوش های تیم متحد و یک دل شدیم تا هر طور شده از فرصت میزبانی استفاده کنیم و عنوان قهرمانی جهان را بدست بیاوریم تا اندکی از زحمات مربیان و مسئولان فدراسیون را جبران کرده باشیم.

این ملی پوش کبدی در ادامه به مسابقات قهرمانی جوانان جهان نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان، اسفند سال 1401 با حضور دوازده تیم برتر دنیا در ارومیه برگزار شده بود که خوشبختانه موفق شدیم عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست بیاوریم و انشالله امسال در سال 1403 در کبدی ساحلی عنوان قهرمانی جهان را بدست می اوریم تا تابلوی افتخاراتم تکمیل شود.

این جوان 21 ساله اهل تالش در خصوص چگونگی روی اوردنش به کبدی نیز گفت: از بچگی کشتی کار میکردم و از سال ۱۴۰۰ این رشته را بصورت حرفه ایی نزد برادران حداد و فرهاد رحیمی شروع کردم. خاطرم هست در تالش در یک باشگاه بدنسازی مشغول تمرین بودم که برادران رحیمی که ان روزها عنوان نایب قهرمانی اسیا را بدست اورده بودند و جایگاه خاصی در شهر داشتند، به باشگاه امدند. کنجکاو شدم و از آنها در خصوص کبدی پرسیدم، انها هم گفتند فیزیک بدنی ات مناسب کبدی است و من را برای تمرین به تیم کبدی دعوت کردند و خیلی زود در کمتر از سه ماه عضو تیم استان شدم و در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم، بعدتر با تیم تالش دو بار عنوان سوم کشور را هم در جوانان و هم در ساحلی بدست اوردم و بعد از درخشش در مسابقات قهرمانی جوانان جهان، از ابتدای سال ۱۴۰۳ به اردوهای تیم ملی ساحلی جهت اعزام به مسابقات جهانی پیوستم که امیدوارم با زحمات و دانش فنی بالای مربیان بتوانیم سربلند بیرون بیاییم.

پربیننده‌ ترین ها