علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نگاه ویژه ای به کشتی، کشتی گیران، مربیان و داوران و حتی مدیران کشتی استان گیلان دارد.

به گزارش خط اول ورزشی، علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی تاکنون سفرهای مختلفی به گیلان داشته و ملاقات های فراوانی با اهالی کشتی این خطه از شمال در دفتر خود داشته است.

وی حدود دو سال پیش در مهر 1401 در همایش توسعه کشتی که با حضور احمد دنیامالی نماینده انزلی و جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان و البته خانواده بزرگ کشتی استان در انزلی برگزار شده بود شرکت کرد و در سخنانی با اشاره به قدمت کشتی در استان گیلان به ویژه کشتی گیله مردی گفت: گیلان پتانسیل خوبی برای ورزش اول کشور محسوب می شود و اگر مسئولین ذیربط امکانات لازم را در اختیار نوجوانان و جوانان استان به جهت حضور در کشتی فراهم کنند و در ادامه نیز حمایت های لازم را از استعدادها و پشتوانه ها بعمل آورند، شاهد رشد و ارتقاء کشتی گیلان در سطح ایران و جهان خواهیم بود.

وی دیدارهای متفاوتی نیز با مدیرکل ورزش و جوانان استان و رییس هیات کشتی استان نیز در دفتر خود داشته است و در یکی از این دیدارها با اشاره به برنامه های هدفمند استعدادیابی در کشتی گیلان گفت: اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کشتی استان گیلان می‌توانند با فراهم کردن بسترهای مختلف از جمله راه‌اندازی پایگاه‌های قهرمانی و سالن‌های کشتی نسبت به جذب ورزشکاران به رشته کشتی اقدام کنند.

علیرضا دبیر در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به رده‌ های سنی پایه اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت آماری کشتی در کشور بسیار پایین آمده، تمام تلاش ما این است که نسبت به جذب خردسالان، نونهالان و نوجوانان به باشگاه‌های کشتی اقدام کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به استعدادهای کشتی گیلان گفت: گیلان هم در رشته کشتی آزاد و هم در رشته کشتی فرنگی دارای استعدادهای فراوانی است که اگر بتوانیم با همکاری یکدیگر نسبت به پرورش و حمایت از این استعدادها اقدام کنیم، در آینده خبرهای خوبی از کشتی این استان در سطح بین المللی خواهیم شنید.

اما توجه دبیر به کشتی گیلان به همین جا ختم نشد و وی یکی از باسابقه ترین کشتی گیران گیلان یعنی ابراهیم مهربان را دست راست خود در فدراسیون می داند و به عنوان سرپرست دبیر و همینطور سخنگوی فدراسیون تعیین کرده است.

دبیر حتی وقتی با مدال آوری های فراوان امیررضا معصومی مواجه شد جهت ایجاد انگیزه در این ورزشکار، خود شخصا به همراه امیر رضی زاده رئیس هیئت کشتی استان گیلان، در محل کمپ تیم های ملی کشتی حاضر شده و با اهدای هدیه نقدی از وی تقدیر بعمل آورد.

امیررضا معصومی نیز قدر این توجه را می داند و می گوید: با توصیه‌‌های دبیر احیا شدم. وی که دارنده ۴ مدال طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای کشتی آزاد جهان است بعد از موفقیت خود در مسابقات جوانان جهان در اردن گفته بود: «در سه ماه نخست سال شرایط خیلی سختی داشتم، اما توانستم با توصیه‌های عالی که علیرضا دبیر به ما داشت، از بحران شکست‌های قهرمانی آسیا و جام تختی عبور کنم و دوباره به شرایط ایده‌آل برگردم. وقتی متوجه شدم مسیر المپیک از رقابت‌های جوانان جهان است، انگیزه مضاعف گرفتم.»

به هر حال آنچه که مشخص است، فدراسیون کشتی و رییس باتجربه اش، نگاه تیزبین و ویژه ای به استانها از جمله گیلان دارند و همین امر باعث شده کشتی در همه جای کشور توسعه موازی و متقارن یابد.

پربیننده‌ ترین ها