رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی گیلان معتقد است: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استخر ایثار رشت، که در فاصله حدود 10 کیلومتری خارج از شهر رشت واقع شده است باید گفت نگهداری و فعالیت این استخر اصلا اقتصادی نیست و زیان ده می باشد و اگر به همین منوال ادامه یابد پر بیراه نیست به سرنوشت تلخ استخر کوثر رشت دچار گردد.

عمادالدین همتی در گفتگو با خبرنگار خط اول ورزشی گفت: هنوز یکی دو هفته از هزینه کرد 38 میلیون تومانی برای تعمیر سه پمپ تصفیه آب استخر ایثار که همزمان خراب شده بود نگذشته که امروز خبر آوردند دیگ بخار ترکیده است و برای تعویض آن نیاز به بودجه ای حداقل دویست میلیون تومانی است.

وی افزود: با این اوصاف فعالیت این استخر که از قضا ارزان ترین استخر استان گیلان و با کیفیت ترین آنهاست، اصلا اقتصادی نیست چراکه بواسطه فاصله زیاد آن با مرکز شهر استقبال عموم از آن بسیار کم است و به لحاظ درامدزایی وضعیت ناگواری دارد.

همتی ادامه داد: هزینه های نگهداری و حقوق پرسنل و ناجیان غریق استخر به ماهی یکصد میلیون تومان می رسد این در حالی است که میانگین درآمد استخر هرگز از بیست میلیون تومان در ماه فراتر نرفته است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی گیلان تصریح کرد: از سال 1388 که استخر ایثار افتتاح شد تا 1395 در اختیار هیات جانبازان گیلان بود ولی بواسطه همین چالش ها یعنی درامد کم و هزینه زیاد و عدم استقبال، عملا از سال 95 درب آن بسته بود تا اینکه بعد از ورودم به هیات شنا به عنوان رییس، تصمیم گرفتم آنجا را طبق قانون زیر مجموعه هیات شنا نمایم و احیا کنم، این اتفاق اسفند 1401 افتاد و بعد از شش سال تعطیلی و با هزینه بالغ بر 5 میلیارد تومان خرداد 1402 با مدرن ترین امکانات تعمیر و نوسازی شد و عملا مجدد راه اندازی گردید اما درامدزایی منفی تمام خستگی را بر تنمان گذاشت.

وی گفت: حتی در نظرگرفتن سانس رایگان برای خبرنگاران و پرسنل اداره کل ورزش و جوانان و حتی باشگاه های سپیدرود و داماش هم رونق را به ایثار برنگرداند، به آموزش و پرورش هم نامه زدیم تا صرفا با پرداخت هزینه های ناجی و مربی از استخر ایثار برای مدارس دولتی رایگان استفاده کنند اما هنوز استقبالی از سوی آنها هم نشده است.

همتی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش خود را معطوف به رونق استخر ایثار می کنیم تا خدای نکرده به سرنوشت تلخ استخر کوثر دچار نگردد چراکه استخر کوثر در عین پررونق بودن سالهاست به بهانه بازسازی تخریب شده و هنوز راه اندازی نشده، از همین رو باید نگران بود استخر ایثار که رونقی ندارد و دچار برخی مشکلات ساختاری است سوژه تخریب قرار نگیرد.

پربیننده‌ ترین ها