بررسی عملکرد چهار ساله امیر رضی زاده در هیات کشتی گیلان

یک دوره به اندازه یک تاریخ

 

کشتی گیلان شاید به اندازه همسایه شرقی خود یعنی مازندران درخشان نبوده باشد ولی در هیچ دوره و زمانی خالی از قهرمان نیز نبوده؛ حتی گاهی این موفقیت ها آنقدر پررنگ بوده که به اندازه همه تاریخ گذشته اش دیده می شد، نظیر آنچه که این روزها در دوره ریاست امیر رضی زاده در کشتی گیلان می گذرد.

به گزارش خط اول ورزشی، پس از کناره گیری نقی هدایتی از راس هیات کشتی گیلان، امیر رضی زاده ابتدا به عنوان سرپرست از ششم دی ماه 1398 مسئولیت هیات کشتی استان را برعهده گرفت و سپس شش ماه بعد در 21 خرداد 1399 با کسب اکثریت آرا از مجمع هیات کشتی گیلان به عنوان رییس این هیات انتخاب گردید و تا امروز حدود 54 ماه از حضورش در کشتی می گذرد.

54 ماهی که به سرعت برق و باد گذشت ولی برای هیات کشتی گیلان خالی از لطف نبود. از بحث عمرانی و ساخت خانه کشتی انزلی و بازسازی سالن های کشتی شهید غبرانژاد سپاه و خانه کشتی تالش و سالن شهید رجایی رشت و خرید چند ده تخته تشک که بگذریم، مدال های با ارزشی که امیررضا معصومی در میادین جهانی گرفت یا ظهور پدیده هایی چون مهدی احدی، آرشام وهابیان، کاویان تواهی در میادین بین المللی و البته درخشش جوانانی مثل بنیامین امیدی، عمران حسنی و عرفان انصاری در اوردگاه های بین المللی بسیار به چشم آمد.

 

افتخارات بین المللی هیات کشتی گیلان

امیررضا معصومی

اما بلاشک شما هم معتقدید برای تورق کشتی گیلان باید از جوان اول این روزهای کشتی دنیا یعنی امیررضا معصومی شروع کنیم.

امیررضا معصومی نوزده ساله، نخستین مدال بین المللی خود را در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان تیرماه 1400 زمانی که هنوز شانزده سال بیشتر نداشت، در بوداپست مجارستان بدست اورد، او در این مسابقات بجز نیمه نهایی ( که 5 بر 1 به پیروزی رسید)، باقی کشتی ها حتی فینال را هم ده بر صفر برنده شد و نوید ظهور یک غول سنگین وزن جدید در کشتی را داد.

همانطور هم شد و امیررضا سال بعد دو مدال طلای دیگر در رقابتهای جهانی بدست اورد، وی ابتدا مرداد 1401 در صوفیه بلغارستان مدال طلای جوانان جهان را کسب کرد و سپس آبان ماه همین سال نیز در شهر پنتبدرای اسپانیا مدال طلای امیدهای جهان را هم به گردن آویخت، به اینها مدال نقره جام جهانی 2022 کشتی آزاد در آمریکا به همراه تیم ملی را نیز اضافه کنید.

سال 1402 هم علاوه بر کسب دومین مدال طلای جوانان جهان که تیرماه در کشور اردن برگزار شده بود، اماده کسب دومین مدال طلای امیدهای جهان نیز بود که دولت البانی به عنوان میزبان از صدور روادید برای تیم ملی ایران سر باز زد تا شانس کسب یک مدل طلای دیگر از امیررضا گرفته شود.

با این حال او در این سال مدال نقره مسابقات کشتی آزاد جام بین المللی تختی را در خرداد ماه، مدال طلای مسابقات جام بین المللی یاشاردوغو ترکیه را در اسفند ماه و مدال طلای مسابقات رنکینگ جهانی را در کرواسی نیز بدست اورد.

نکته جالب در مورد امیرضا این است همه این مدال ها را در شرایطی بدست اورد که هنوز بیست سالش نشده و با این شرایط سنی می تواند سال 1403 همچنان هم در رده جوانان، هم در رده امیدها و هم در رده بزرگسالان برای تیم ملی کشورمان کشتی بگیرد.

اما امیررضا مصداق بارز پدر کو ندارد نشان از پدر است، او فرزند فردین معصومی دیگر قهرمان بزرگ دنیای کشتی در سنگین وزن می باشد و صد البته اگر پدر رمز و راز و فوت و فن کشتی را به وی آموخت، اگر نبود حمایت های هیات کشتی گیلان بلاشک امیررضای قصه ما آنقدر پرانگیزه و شاداب نبود.

امیرضا معصومی فقط یک بدشانسی در کشتی دارد و آنهم امیرحسین زارع است، این کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی دو مدال طلای جهان و دو برنز جهان و المپیک را در کارنامه دارد و بلاشک برای طلای المپیک پاریس برنامه ریزی کرده است از همین رو امیررضا معصومی که پنج سال از امیرحسین زارع کوچکتر است باید میدان پاریس را در اختیار زارع قرار دهد و خود برای المپیک بعدی از همین امروز برنامه ریزی کند.

 

مهدی احدی

اما مدال های بین المللی گیلان فقط برعهده امیررضا معصومی سنگین وزن  نبود؛ بلکه یک جوان سبک وزن 21 ساله دیگر به نام مهدی احدی نیز در عرصه بین المللی خوش درخشید، این جوان اهل رشت، خرداد 1401 با کسب مدال نقره مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جوانان، جام ساساری ایتالیا در وزن 55 کیلوگرم توانست خودی نشان دهد و منبعد مهمان همیشگی اردوهای تیم ملی باشد. وی در جام بین المللی تختی سال گذشته در کشتی فرنگی بعد از مدال طلای حسین نیک نژاد در سال 1359، بعد از 43 سال گیلان را صاحب مدال طلا کرد ( البته تاکید می کنم در کشتی فرنگی؛ چون در کشتی آزاد ابراهیم مهربان و فردین معصومی و اخیرا هم امیررضا معصومی برای گیلان مدال آوری کردند) وی تیرماه گذشته نیز به رقابت های بین المللی امره پولیاک بوداپست مجارستان که رقابت‌های رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی نیز بود دعوت شود اگرچه وی در دور سوم به حریف آمریکایی خود باخت و کنار رفت اما مهدی جوان نشان از ظهور یک پدید دیگر از گیلان این بار در کشتی فرنگی را دارد.

درخشش کشتی گیران گیلان در میادین بین المللی در زمان ریاست امیر رضی زاده بر هیات کشتی گیلان ادامه پیدا کرد و این بار نوبت آرشام وهابیان و کاویان تواهی بود که در مسابقات نونهالان آسیا در اردن خوش بدرخشند، نقره آرشام و برنز کاویان در این مسابقات که اردیبهشت سال گذشته برگزار شد سرآغازی بود تا این بار در مسابقات بین المللی عبدالله موحد که فروردین ماه سال جاری در رده نوجوانان در بابلسر برگزار شد هر دو کشتی گیر گیلانی در ترکیب تیم منتخب کشورمان به مدال برنز دست یابند و بنیامین امیدی دیگر کشتی گیر گیلانی این رقابتها مدال برنز به ارمغان بیاورد.

تیرماه سال گذشته نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جوانان جام شهیدهاشمی نژاد در شهرستان بهشهر مازندران برگزار شد و طبق معمول گیلان به لطف رایزنی رییس هیات، صاحب چندین سهمیه شده بود که از بین آنها عمران حسنی و عرفان انصاری توانستند به مدال برنز دست یابند.

در ادامه امیرضا شهامت هم در مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" که ماه گذشته در اردبیل برگزار شد در وزن 55 کیلوگرم عنوان سوم و مدال برنز را بدست آورد.

ناگفته نماند در هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان نیز که اواخر سال گذشته در خانه کشتی تنکابن برگزار شده بود ابوالفضل رستم پور کشتی گیر سنگین وزن گیلانی در ترکیب تیم پتروشیمی شازند توانست عنوان سوم این رقابت ها و مدال برنز را بدست بیاورد.

سید محمدچوبچیان هم در رقابت های کشتی فرنگی بین المللی رومن کوتوزوف که فروردین ماه امسال در شهر سوزدال روسیه برگزار شد در وزن 82 کیلوگرم عضو تیم ملی زیر 23 ساله های کشورمان بود که متاسفانه از دور رقابتها کنار رفت. مجتبی اصغری هم در غالب تیم ملی کشورمان در سال 1400 در جام یاشار دوغو ترکیه در در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی گرفت.

 

مربیان گیلانی تیم های ملی

اما حضور گیلان در میادین بین المللی کشتی فقط به ورزشکار ختم نشد و در بخش مربیان و داوران نیز فردین معصومی بارها هدایت تیم های ملی کشتی آزاد در رده جوانان و همچنین تیم ملی کشتی ساحلی را برعهده داشت و ابراهیم مهربان نیز مربی تیم ملی بزرگسالان بود (که البته بواسطه توانایی های فردی و ارتباطات خودشان بدست آمد و افتخارش برای گیلان است) در سال 1402 سید ابوطالب فخرالدین در ترکیب کادر فنی تیم ملی کشتی اعزامی به مسابقات یاشاردوغو ترکیه حضور داشت و احمد اخلاقی نیز عضو کادر فنی تیم ملی در مسابقات وارزانیان ارمنستان بود، رضا بحرکاظمی هم که سال گذشته در مسابقات کشتی آزاد استعدادهای برتر بعنوان مربی برتر برگزیده شده بود، بعنوان مربی تیم ملی در مسابقات کشتی آزاد نونهالان آسیا در اردن حاضر بود، مهرداد کاظمی مهر تیم ملی کشورمان را در مسابقات رنکینگ جهانی کرواسی کوچ می کرد، رضا بحرکاظمی همچنین به همراه سیدجواد شادمنفعت در مسابقات بین المللی عبدالله موحد که همین دو ماه پیش در بابلسر برگزار شده بود در ترکیب کادر فنی تیم ملی کشورمان حضور داشتند، حسین اسماعیل پور مسؤل کمیته مربیان کشتی استان گیلان نیز سال 1400 به عنوان مربی تیم ملی کشتی نونهالان فرنگی کشور انتخاب شد و در بخش داوری نیز پیام مهراب پور داور بین المللی کشتی های سنتی سال 98 در رقابت های جهانی کوراش در قزاقستان حضور داشت و آقایان رضاعلی اصغری رییس کمیته داوران هیات کشتی استان و ابراهیم رادمرد هم در پنجمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی ارتش های جهان (سیزم) که سال 1400 در تهران برگزار شد، قضاوت کردند. ضمن اینکه شخص رئیس هیئت کشتی استان گیلان نیز بعنوان سرپرست تیم ملی کشتی جوانان آزاد منصوب شد، این تیم خود را برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی اماده می کند.

 

مشاور اقتصادی رییس اتحادیه جهانی کشتی

اما فروردین ماه سال 1401 بود که علاوه بر کشتی گیران و مربیان و داوران، این بار خود رییس هیات بود که جایگاهی بین المللی بدست آورد و از سوی اتحادیه جهانی کشتی، به عنوان مشاور اقتصادی رییس اتحادیه جهانی کشتی جهت توسعه این رشته و البته کشتی پهلوانی منصوب گردید.

گیلان پیش از این دکتر صادق محبوبی را به عنوان عضو کمیته پزشکی و ضد دوپینگ، پرفسور بهمن میرزایی را به عنوان عضو کمیته علمی و آموزشی و دکتر علی افتخاری را به عنوان عضو کمیته رسانه ای اتحادیه جهانی کشتی داشت و اکنون با ابلاغ حکم امیر رضی زاده به عنوان مشاور منابع اقتصادی اتحادیه جهانی که توسط علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به وی اهدا شد بر افتخارات بین المللی گیلان افزوده گردید.

 

ثبت جهانی خانه کشتی انزلی

رییس هیات کشتی گیلان دو سال ابتدایی شروع فعالیت خود با شیوع بیماری کرونا مواجه بود، از همین رو بیشتر توان خود را در این ایام در حوزه عمرانی بکار گرفت و سالن های کشتی شهید رجایی رشت را با 300 ملیون تومان بازسازی کرد، از آنجاکه همزمان رییس هیات کشتی بسیج گیلان نیز شده بود سالن کشتی شهید غبرانژاد سپاه گیلان را هم تجهیز و نوسازی نمود، دومین خانه کشتی شهرستان تالش را نیز تیر ماه سال گذشته بازسازی و افتتاح کرد و چند ده تخته تشک کشتی برای شهرستانهایی چون رشت، تالش، ماسال و انزلی خریداری نمود؛ اما اوج کار رضی زاده ساخت خانه کشتی شهید رجبی مقدم شهرستان بندرانزلی بود که آذر سال 1401 با حضور استاندار گیلان افتتاح شد، اهمیت این پروژه از این منظر بالاست که در جريان مسابقات كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان 2022 در كشور صربستان، رئیس هیئت کشتی استان گیلان که به عنوان مشاور اقتصادی اتحادیه جهانی کشتی نیز انتخاب شده است، با نناد لالوویچ رئیس این اتحاديه ديدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از ساخت این خانه کشتی در بندرانزلی و البته برگزاری مسابقات کشتی پهلوانک ها با شرکت ۱١٣٢ کشتی‌گیر در آن، توجه ویژه رئیس اتحاديه جهانی کشتی را جلب کرد و نناد لالوویچ در پایان این جلسه پس از بررسی تصاویر خانه کشتی بندرانزلی، با ثبت جهانی آن موافقت کرد.

 

جام بین المللی شاهد

رضی زاده برای اینکه افتخارات بین المللی اش را تکمیل کند، این بار یک رقابت بین المللی مهم را در گیلان میزبانی کرد تا البوم افتخاراتش تکمیل شود و در یک دوره مدیریت به اندازه یک تاریخ کار کرده باشد.

وی پیشنهاد میزبانی از پانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام شاهد را به علیرضا دبیر داد و فدراسیون نیز پذیرفت و این مسابقات با عنوان گرامیداشت شهید حسن عشوری روزهای 22 و 23 اردیبهشت سال 1401 با حضور 200 کشتی گیر از کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در سالن شش هزار نفره شهدای رشت برگزار شد و دستاورد آن علاوه بر افتخار میزبانی یک رویداد بین المللی برای گیلان، کسب چهار مدال بین المللی نیز بود؛ مدال هایی که توسط مهدی احدی در وزن 55 کیلوگرم (نقره)، مهدی علیپور در وزن 60 کیلوگرم (برنز)، سیدمرساد یحیی پور در وزن 72 کیلوگرم (برنز) و محمدرضا الله بهداشتی در وزن 82 کیلوگرم (برنز) بدست آمد.

 

افتخارات ملی هیات کشتی گیلان

طبیعی است اغلب مدال های گیلان در مسابقات قهرمانی کشور توسط قهرمانان بین المللی استان کسب شده باشد، در راس همه اینها امیررضا معصومی است که علاوه بر کسب مدال طلای نوجوانان و جوانان کشور در سال 1400، دو مدال طلای ارزشمند طلای بزرگسالان کشور را نیز در سالهای 1401 و 1402 برای گیلان به ارمغان اورد، مدال هایی که پیشتر فقط توسط مرحوم حافظ یوسفی در سال 1355، فریبرز بصارتی در سال 1360 و بهمن میرزایی در سال 1372 کسب شده بود (البته در برهه ای رسم بر این بود ملی پوشان فقط در مسابقات انتخابی با قهرمان بزرگسالان کشور شرکت کنند از همین رو کشتی گیرانی چون فردین معصومی و ابراهیم مهربان که اغلب ملی پوش بودند مدال قهرمانی بزرگسالان کشور ندارند)

اما پیش از امیررضا معصومی؛ در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور سال 1400 در تهران، گیلان هم در فرنگی توسط مهدی احدی صاحب مدال نقره شد هم در آزاد توسط مجتبی اصغری مدال نقره کسب کرد.

البته سال 1400 سال خوش یمنی بود و در رده جوانان نیز گیلان هم در رشته آزاد توسط ابوالفضل رستم پور صاحب مدال نقره شد و در رشته فرنگی توسط محمدرضا الله بداشتی مدال برنز بر گردن آویخت.

در رده امیدها نیز گیلان توسط امیررضا شهامت و آرین اسروش در رقابت های سال گذشته کشتی فرنگی قهرمانی امیدهای کشور صاحب مدال برنز شد.

اما اوج هنرنمایی هیات کشتی گیلان - که بها دادن به بخش پایه بود - کسب چندین و چند مدال رنگارنگ در رقابتهای نونهالان قهرمانی کشور بود مدال هایی که اغلب توسط آرشام وهابیان و کاویان تواهی و دیگر کشتی گیران نونهال استان بدست امد.

ارشام مدال برنز قهرمانی نونهالان کشور در سال 1402 و مدال طلای 1403 را در کارنامه دارد، وی سال گذشته در مسابقات اموزشگاه های کشور و در مسابقات استعدادهای برتر کشور نیز دو مدال طلا گرفت.

کاویان نیز ضمن کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی نونهالان کشور در همین سال جاری، سال گذشته در مسابقات اموزشگاه های کشور و در مسابقات استعدادهای برتر کشور نیز به همراه ارشام دو مدال طلا بدست اورد.

مهدی کاظم پور و بنیامین امیدی هم دو مدال برنز از مسابقات قهرمانی نونهالان کشور در سال های 1400 و 1402 برای گیلان به ارمغان اوردند.

در مسابقات کشتی آزاد استعدادهای برتر کشور علاوه بر طلای وهابیان و تواهی؛ هادی جعفری، آیدین طریقی و ایلیا پورحسن نیز مدال برنز گرفتند و تیم گیلان را چهارم کردند.

ناگفته نماند هادی جعفری مدال برنز قهرمانی نونهالان کشور در سال 1402 و آیدین طریقی مدال برنز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آموزشگاه های کشور در سال 1402 را نیز در کارنامه دارند.

اما علاوه بر بخش پایه، هیات کشتی گیلان به پیشکسوتان نیز احترام می گذارد و سال گذشته با اعزام این عزیزان به مسابقات پیشکسوتان قهرمانی کشور، صاحب یک مدال طلا توسط علیرضا ادیب، دو مدال نقره توسط اکبر حسینی و رضا مصطفوی و پنج مدال برنز توسط سجاد خوشکار، حمید رحمانپور، هادی ساغری، محمد نیک نژاد و سیدمرتضی مرتضوی شد.

البته همزمان با ابلاغ حکم سرپرستی رضی زاده در هیات کشتی گیلان، در بهمن 98 پیش از شیوع کرونا ساشا سیف خانی به عنوان کشتی گیر و رضا صفری به عنوان مربی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان دعوت شدند که بدون تعارف باید گفت محصول هیات قبلی بودند.

یکی از روش های توسعه کشتی در هر منطقه ای برگزاری مسابقات در سطح بالا و حتی گرفتن میزبانی اردوهای تیم های مختلف ملی است، از همین رو هیات کشتی گیلان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان کشور را اوایل سال گذشته و مسابقات کشتی فرنگی امیدهای کشور را اواخر سال گذشته در بندر انزلی برگزار کرد، سال گذشته همچنین بندرکیاشهر میزبان مسابقات لیگ کشتی فرنگی دسته اول کشور جام شهید شاهرخ ضرغام بود؛ شهرهای بندری گیلان فعالیت خود را به رخ سایر شهرهای گیلان کشیدند و در بخش میزبانی از اردوهای تیم های ملی نیز پیشقدم بودند و کیاشهر با میزبانی از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و بندرانزلی با میزبانی از اردوهای تیم ملی کشتی نوجوانان هم در رده فرنگی و هم در رده آزاد در سال 1400 عملکرد خوبی از خود بجا گذاشتند. البته لاهیجان نیز ماه گذشته میزبان اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران بود.

ضمن اینکه تیم ملوان جوان رشت دو دوره اخیر در لیگ دسته اول کشتی آزاد کشور حضور داشت، در لیگ برتر نیز کشتی گیرانی چون امیررضا معصومی، ابوالفضل رستم پور، فربد سیرتی در یکی دو دوره اخیر برای سایر تیم ها کشتی گرفتند.

 

در حوزه علمی

همانطور که پیشتر گفته شد گیلان با داشتن یک چهره علمی برتر در اتحادیه جهانی کشتی به نام پرفسور بهمن میرزایی، توانست گام بلندی در برگزاری دوره های آموزشی بردارد؛ دوره هایی که تدریس آن اغلب بر عهده یا خود پرفسور میرزایی بود یا علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و یا حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی؛ برخی از این دوره ها شامل؛

برگزاری کارگاه دانش افزایی مربیان با عنوان تغذیه در دوران آماده سازی و مسابقه، کنترل وزن و آشنایی با مکمل های ورزشی با تدریس دکتر رامین امیرساسان ( دکتر تغذیه تیم های ملی کشتی ایران در تاریخ 18/11/1398 به میزبانی شهرستان رشت)

برگزاری کلاس پیش نیاز داوری درجه 3 در تاریخ 27/3/1401

برگزاری کلاس دانش افزایی مربیان کشتی با تدریس علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی به میزبانی شهرستان فومن

برگزاری کلاس یکروزه توجیهی مربیان کشتی فرنگی توسط حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در تاریخ 22/9/1401 در پایگاه قهرمانی شهید رجایی شهرستان رشت

برگزاری دوره مربیگری پیشرفته توسط دکتر بهمن میرزایی در تاریخ 15/8/1401

برگزاری کلاس استاژ داوران درجه 3 توسط محمد مصلایی پور به میزبانی شهرستان رشت در تاریخ 27/2/1402

برگزاری کلاس برنامه ریزی و طراحی تمرین در کشتی توسط پرفسور بهمن میرزایی 7/3/1402 در شهرستان رشت

برگزاری کلاس دانش افزایی قوانین جدید داوری مربیان به میزبانی شهرستان بندرانزلی

برگزاری دوره کلاس دانش افزایی و ارتقا مربیان کشتی آزاد و فرنگی 27/12/1402

 

کشتی آلیش و بانوان

اما هیات کشتی گیلان در کنار کشتی آزاد و فرنگی؛ کشتی ساحلی و آلیش و بانوان را از یاد نبرد؛ این هیات حتی تابستان 1400 میزبانی رقابتهای کشتی ساحلی قهرمانی کشور را در منطقه ازاد انزلی برعهده گرفت و امیرعلی صیاد در رده سنی جوانان در این مسابقات مدال طلا گرفت به اردوی تیم ملی دعوت شد و غلامرضا عبدالله پور و سجاد رسولی در بزرگسالان و آرین حسنی و محمدرضا فرضی پور در رده سنی نوجوانان به مدال برنز دست یافتند.

در کشتی آلیش هم هر ساله به مسابقات قهرمانی کشور چه در بخش اقایان و چه در بخش بانوان اعزام داشت و در این بین ثریا حاجت با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات الیش بانوان و محمدحسن رستمی وعادل حق بین با کسب عنوان سوم در مسابقات الیش اقایان در سال 1399 به اردوی تیم ملی نیز راه یافتند.

همچنین مهران داداشی و صادق پاریاب دو مدال نقره و آزاده علیزاده نیز یک عنوان سومی در مسابقات آلیش قهرمانی کشور در کارنامه دارند.

 

رویدادهای داخلی

اتفاقات فوق به قدری از درجه اهمیت برخوردار بودند که ده ها مسابقه داخلی و جلسات استانی به چشم نمی آید، در همه این سالها رییس هیات کشتی گیلان برگزاری رقابتهای قهرمانی استان در رده های نونهالان تا بزرگسالان را از یاد نبرد و حتی لیگ کشتی ازاد و فرنگی نوجوانان را هم برگزار کرد و اتفاق میمون دیگر برگزاری رقابتهای کشتی خردسالان، جام پهلوانک ها با حضور 1200 کشتی گیر در انزلی بود که حتی تحسین نناد لالوییج رییس اتحادیه جهانی کشتی را هم در پی داشته است.

رضی زاده که برای توسعه کشتی گیلان از رییس اتحادیه جهانی کشتی گرفته تا وزیر ورزش و جوانان و رییس فدراسیون کشتی و استاندار گیلان دیدار و گفتگو داشته، تفاهم نامه های جالبی نیز با نیروی دریایی و نیروی انتظامی بسته تا کشتی گیران پس از رسیدن به سن مشمولیت در داخل استان به خدمت مقدس سربازی مشغول گردند.

وی صله رحم با پیشکسوتان را هم جزو برنامه کاری خود قرار داده و به طور مرتب به ملاقات این سرمایه های ورزش رفته و حتی به محض کسب مدال های ارزشمند توسط کشتی گیران در حضور رییس فدراسیون کشتی یا مدیرکل ورزش و جوانان با اهدای جوایزی ارزشمند از انان تقدیر می کرد.

همه این مواردی که به سمع و نظر شما خوانندگان رسید شاید گوشه کوچکی از عملکرد امیر رضی زاده در هیات کشتی گیلان طی چهار سال حضورش باشد، عملکردی که با تداوم در چهار سال آتی می تواند بسیار پر و پیمان تر هم باشد.

پربیننده‌ ترین ها