بازی های المپیک یا هر رویداد ورزشی تاثیرگذار دیگری، هیجان، شادی و افزايش انسجام اعضا جامعه را بدنبال دارد.

چیزی که امروزه هم میهن ایرانی بسیار بدان نیازمند است؛ تجربه شادی و کمرنگ شدن نگرانی ها هرچند کوتاه مدت و گذرا است.

در زمانه ای که تلاش شد "بدن" این حقیقت کتمان ناپذیر را انکار شود، در مهمترین رویداد ورزشی جهان؛ همین "بدن" با هنرنمائی و نمایش زیبائی ها و بزرگی ها، روح جمعی خدشه دار شده و هویت ایرانی پس زده را در گوشه گوشه جهان احیاء کرده است.

ایران و ایرانی شایسته شادی اند. هم وطن ایرانی آگاه و همدل، اصالتی برخواسته از شرافت و مدارا دارد. پرتوقع هم نیست: اندکی رفاه و وجبی خاک برای زیستن به سبک خود.

جامعه باید بسترساز باشد. باید بتواند زمینه شکوفايي قهرمان ملی را فراهم کند و با روانشناسی هوشمندانه و صرف هزینه، در راستای حفظ و کرامت قهرمان خود گام بردارد.

چرا در رویدادهای جهانی، پیشنهادات سایر کشورها، جوان ایرانی را به ترک وطن وسوسه می کند؟ ما با ورزشکار ملی خود چه کردیم که او حاضر می شود پیه القاب جعلی و ناشایستی مثل "وطن فروش" را به تن خود بمالد؟ 

اگر بتوان جامعه مطلوب را ترسیم نمود، هر زن و مرد ایرانی، باید نمادی از اصالت، شکوفايي در خرد و اخلاق و توانمندی باشد. آن جا که غلامرضا تختی، هادی ساعی و  حسن یزدانی؛ نماد مردان ورزشکار موفق‌ ایرانی و نجمه خدمتی، ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده نماد زنان ورزشکار موفق ایرانی اند.

جامعه امروز ایران بیش از هر چیز نیازمند "امید" است. المپیک فرصتی دست داد تا امید جوانه بزند و گل بدهد. برای ملتی که همراهی همیشگی خود را به منصه ظهور گذاشت، تهدید، فشار و ارعاب راهگشا نیست. باید مسیر راهیابی نور را هموار نمود. نورِ همبستگی، نورِ هویت مشترک و نورِ همدلی. همدلی ای که از مرزهای مذهب و گرایش های اعتقادی گذشته و انسانیت را هدف قرار داده است. برای آینده ای که پر است از عدم قطعیت نمی توان نسخه های تکراری پیچید.

همزمانی بر سرکار آمدن دولت جدید و رویداد بزرگ المپیک که هر دو موجی از شادی و امید برای جامعه به همراه داشته است را به فال نیک می گیریم. امروز باید برای آشتی ملی و بین المللی گام های روشنی برداشت.

تعامل با بازیگران خارجی عرصه قدرت و ثروت به جای انزوا، می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری خارجی باشد.

افزایش درگیری ها و تقابل داخلی، ثمری جز مرگ تدریجی رفاه و شادی نخواهد داشت. ایران پویا نیازمند انسان هایی توانمند و با انگیزه است. آمارها از رشد فزاينده مهاجرت دسته جمعی کنترل نشده و ناامیدی عمومی گزارش می دهند.

درحالیکه می‌توان ایران و ایرانی را حول محور تزلزل ناپذیری از ملیت، قومیت، مذهب و سنّت گرد هم آورد و کرامت انسانی را پاس داشت. به امید گشایش دریچه های روشن و استقبال جوانان از ماندن و ساختن وطن. وطنی برای همه با سلیقه ها و گرایش های مختلف و گاها متضاد ...

پربیننده‌ ترین ها